Helenai
Vaddå argument? *kliar mig förbryllat i huvudet*
Apcoolt kar, Leopoldi!! Megalycka till!
Leopoldi
Tony
Får man fråga varför du valt sluttande frontruta? Det ser inte ut att vara platsbrist som är orsaken?
Mest estetiska själ. Då karet står lågt ca 32 cm över golvet så "känns det" som det blir en naturlig vinkel att se in i akvariet......men visst man förlorar ett par hundra liter.
Tror att det hamnade på ca 2050 liter totalt..
Kalle-Maja
Helenai, jag förstår att du kliar dig i huvudet. Lilla jag har en enastående förmåga att associera lite väl fritt, företrädesvis fredagar och lördagar, lite förbryllad själv faktiskt. Skulle kunna utveckla det(argumentet) här och nu men intresset för frågan har hastigt svalnat.
Helenai
Kalle-Maja: Kan kanske skönja konturerna i tankegången. Överenskommelser som är rimliga för alla inblandade är ju alltid knepiga... *ler glatt*
Leopoldi: Tycker det verkar vettigt med en lutande glasruta. Mina kar står 26 cm ovan golv och det blir gärna att man sätter sig på golvet framför för att se något.
Leopoldi
Claes......förhandlingar,Claes.....förhandlingar.....=)
Kalle-Maja
LeopoldiClaes......förhandlingar,Claes.....förhandlingar.....=)
Jaja, det var väl lite snålt. Jag undervisar t o m i förhandlingsteknik, men är tyvärr inte så bra i detsamma. Vad jag var ute efter var några feta fina argument som håller i alla väder.
pleco
Kalle-MajaJaja, det var väl lite snålt. Jag undervisar t o m i förhandlingsteknik, men är tyvärr inte så bra i detsamma. Vad jag var ute efter var några feta fina argument som håller i alla väder.
Leopoldi har även förhandlat några mindre akvarier om jag minns rätt .
Helenai
Kalle-Maja:
Kanske inte världens mest universella argument, men iaf...
1. Underbart vackra fridfulla kar är ju som smycken i vilket vardagsrum som helst!
2. Vattenlådorna håller även vinterluften på rimliga relativa fukthalter vilket i sin tur är bra för huden.
3. Dessutom drar ju partnern omkring vattenslangar i huset istället för att dra på krogen.
4. Resurserna i familjen bör fördelas jämt mellan parterna. Dvs, resurser (pengar, t ex) motsvarande de som läggs på akvarierna tillfaller den partner som har alternativa intressen.
Tillräckligt med utrymme för båda parter anser jag själv vara viktigt om man vill ha det bra på sikt. Det förutsätter ju oxå att var och en tar ansvar för sin andel av skyldigheter i partnerskapet, men åtminstone i en utopisk värld borde ju det vara en självklarhet.
Leopoldi: Mera bilder, tack!! Det är svårt att se att det är så stort (!), proportionerna känns väl avvägda och balanserade.
Pleco: Det lär nog ha varit nödvändigt för alla er i Rocka-baby-gruppen! De är ju hur läckra som helst, men det kräver ju ändå något mer än ett vanligt SA-kar... ;-)
Leopoldi
Tja jag tror nog att dom flesta hellre har 2000 liter i ett kar än 10 st 200 liters. Där var jag o tjejen helt överens. Däremot så lyckade sjag förhandla mig till ett litet prång staxt utanför lägenheten på ca 6kvm där jag ska få hållas helt fritt med lite mindre kar.
imported
Grattis!! tycker nog att du har förhandlat väldigt bra! både en 2kubikare och ett utrymme.
Kanon.
Lycka till!
mvh Lennart
Leopoldi
Klistrar btn moduler och sand på bakrutan och en sidoruta. Fy fXn vad starkt silikon luktar....höll nästan på att tuppa av.....=)
blackened
Finfint! Ser jäkligt fett ut!
Daniel-Odell
snygg påse ;-)
lite avis på ditt kar, de kommer bli stabilt tror ja.
Leopoldi
Grymt stabilt....=)
drd
Hur stort är det ?
Grym avatarbild btw ;)
jullen
otroligt häftigt akvarie!
Lycka till med det...
Leopoldi
drdHur stort är det ?
Grym avatarbild btw ;)
Tack......=)
Cirka 2 kubik.
imported
Det ser riktigt grymt ut, Du har inga nya bilder?
Leopoldi
Ska försöka fota lite i helgen. Burken är inte helt inredd ännu men det är igång och allt verkar funka bra.
wofflan
inga nya bilder än, försöker du hålla oss på halster?