Hank
J-vla sk-t VM!!
Tur att sverige åkte ut!
VM-slutspelet är inte sverige värdigt!! :(
Robin
Nu blir speakern från Tysklands kvartsfinal sparkad för att har varit partisk och uppmanat tyskarna att heja på sitt lag.
Vad säger vi? Funktionärernas vm?
StefanL
Jag vidhåller fortfarande att det är fuskarnas VM...det värsta VM jag sett hittills. Faktiskt i stil med Maradonas "Guds hand" i varenda match...i stort sett i varenda närkampssituation så fuskar man för att lura till sig fördelar.
Det är inte domarnas fel som är mitt i smeten utan det är FIFA´s och UEFA´s fel som sitter på läktarna och tillåter sådant här vidrigt fusk år efter år. Fotbollen måste ta tag i det här nu och insätta en panel som granskar situationer efter varje match och utdömer avstängningar retroaktivt. Bort med fusket en gång för alla!!
Jag vägrar titta på Portugal mer då de är bland de vidrigaste jag sett...både i tidigare EM och VM samt Champions League med Porto (Mourinho) och t o m Chelsea (Mourinho). Men det är fler lag än så...betydligt fler lag...alla lag har åtminstone en fuskare som konstant filmar...eller så åker de ur sin division.
Zaphi
England, Sverige och Australien är ute och VM är slut för min del! Jag tänker ju kolla på matcherna men bryr mig inte ett smack om vem som vinner. Tyskarna är väl det enda halvärliga laget kvar som försöker stå på benen. Skall jag vara riktigt ärlig så tycker jag detta VM har varit under all kritik, resultatmässigt, domarmässigt, filmningsmässigt men framför allt spelmässigt. Jag har sett i princip alla matcher och av de 60 som spelats är det väl 4-5 matcher som är värda att minnas.
Fair play är ett j***a skämt och Joga bonito är ett ännu större skämt!
VM är för stort, lagen är för rädda att förlora och den sköna anfallsfotbollen är endast ett minne blott i dessa stora cupturneringar. Det gäller för mycket, pressen är för stor och små saker som filmingar och fega domare avgör de flesta av matcherna. Det gäller Champions League med!
Nu längtar jag till att Premier League startar. Där spelas fotboll i högt tempo med stabila spelare utan rädsla för att förlora. Det skall bli riktigt, riktigt skönt när det börjar så man kan se på riktig fotboll igen!
Tacka Gud för Liverpoolderbyn och tacka Gud för alla Premier Leaguematcher (inte för att jag tror på Gud, men ändå :-)
Hank
Zaphi
Nu längtar jag till att Premier League startar. Där spelas fotboll i högt tempo med stabila spelare utan rädsla för att förlora. Det skall bli riktigt, riktigt skönt när det börjar så man kan se på riktig fotboll igen!
Tacka Gud för Liverpoolderbyn och tacka Gud för alla Premier Leaguematcher (inte för att jag tror på Gud, men ändå :-)
Amen!! ;)
Micke
Jag ser fram emot matchen mellan Portugal och Frankrike som har föutsättningar att bli riktigt bra.
Zaphi
...eller förutsättningarna att bli rena teaterföreställningen.
Micke
Zaphi...eller förutsättningarna att bli rena teaterföreställningen.
Nu ska du inte tjura bara för att ditt favoritlag inte är med och leker längre :) Portugal kan spela fantastikt trevlig forboll och det kommer dom förhoppningsvis att göra mot Frankrige när Deco är tillbaka.
Zaphi
Jag vet och jag har faktiskt alltid gillat Portugal! Så tjurig är jag inte och jag hoppas de bjuder på underhållande fotboll. Den chansen är nog dock minimal, speciellt när matcherna gäller mer och mer för varje omgång...
Joakim-Draktoft
MickeJag ser fram emot matchen mellan Portugal och Frankrike som har föutsättningar att bli riktigt bra.
Det är nog inte det enda du har att se fram emot uppenbarligen.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=624913
Skall Henke lyckas rädda vidare avancemang för HIF i Svenska Cupen?
(Ja jag vet att det är en parentes till VM, men helt klart fotbollsrelaterat)
Micke
Joakim DraktoftDet är nog inte det enda du har att se fram emot uppenbarligen.
Jo det händer en hel del postivt i HIF för tillfället. Dom spelade träningsmatch mot FC Nordsjälland i Höganäs i lördags så då passade jag givetvis på att gå och se dem. Luton Shelton som skrev på för 3,5 år med HIF förra veckan blir en tillgång om han förblir skadefri. Shelton/Karekezi på topp med Larson som offensiv mittfältare kan bli riktigt kul.
Den provspelande argentinske backen Franco Miranda såg också lovande ut. :)
http://www.hif.se/showmatch.asp?fixID=254
ozric
Jag tror Henke kommer filma till sig massor med straffar.... ;)
Hank
ozricJag tror Henke kommer filma till sig massor med straffar.... ;)
Visst, om sopan platsar :D
StefanL
HIF? Nej hallå...bästa laget i skåne...och i hela Sverige är ju MFF...gör detsamma om Henke kommer till HIF.
Förresten...ikväll jobbar jag så tyvärr missar jag semifinalen. Hoppas på en bra match utan inblandning av dåliga domslut och fuskande spelare. Det är dags att det blir riktigt fotboll!
Heja Italien...(även om Tyskland är bra, och värda framgång). Jag tror att Italien kan bli världsmästare då de är ett starkt sammansvetsat lag som haft "turen" att ha en hel del otur i uppladdningen vilket gett laget en oerhörd motivation att vinna allt...för Italien, för italiensk ligafotboll och för Pessotto. Tragedier som kan ha skapat ett oövervinnerligt lag som aldrig ger upp.
Robin
Tror att stackars Hans Eklund eller vad tränaren hette kommer smöra rätt bra för Henke. :D
- Han är självklar! (Hans till Expressen)
;)
Joakim-Draktoft
Har just avnjutit en spännade semifinal.
För en gångs skull inte en massa filmingar, och i de flesta fall korrekta domslut (även om det faktiskt kunde varit frisparkar i några lägen där dommaren friar).
Tycker faktiskt att Italien spelade den trevligaste fotbollen av de två lagen, och att de faktiskt hade + poäng spelmässigt in i förlängningen. Sedan två träffar i virket i början av förlängningen minskade ju inte känslan av de borde få vinna.
Dock när det är så kort tid kvar till straffar så förväntar man sig inte två mål inom loppet av de sista 3 minuterna.
Hade det gått till straffar tror jag att Tyskland hade tagit hem det, men nu blev det inte så.
Snygga mål blev det i alla fall, och det lyste verkligen av trötthet i det tyska laget när de blev överspelade.
Allt som allt, kul match och rätt vinnare spelmässigt, även om jag inte är en fan av Italiens sätt att ta sig dit och deras filmningsteknik som de tydligen glömt i omklädningsrummet. :D
Ser fram emot morgondagens match, och hoppas att Portugla kan spela sitt spel utan att slänga sig i tid och otid.
Kalle-El
Finns det några bra fotbollslag från Skåne? ;)
Skämt och sido känns Malmö i dagsläget betydligt starkare än HIF. Även om jag fortfarande tror att Malmö inte kommer prestera bra om inte Skoog blir frisk. Att tappa Alfons Åberg var inte heller bra.
HIF känns väldigt ojämnt och obalanserat, inte minst då mittfältet som inte håller toppklass direkt.
Tror fortfarande laget att slå blir hammarby. Laget har inte tappat några spelare och haft en lugn sommar. Detta är alltid bra och brukar avspegla sig på spelet. Outsiders ser jag som Djurgården, om vi får ordning på mittfältet.... Sedan känns det rätt svagt. Viss Malmö skulle kunna utmana också, men det känns som att det laget behöver en säsong för att spela in alla nya spleare samt lära sig Snuffes idéer.
När det gäller Vm kan man inte vara annat än nöjd. Hade tippat på krysset så allt känns bara fint. Tror för övrigt på 0-0 eller 1-1 imorgon mellan Frankrike och Portugal. KOmmer bli sjuk mittfältssörja med 10(!) spelare på mittfältet kombinerat med fina försvar....
Jeppe
Klart som fan att Henke kommer höja laget. Bara för att det gått dåligt för han under VM betyder inte att han måste sluta lira fotboll... om man kollar hur han har varit i Barcelona så har det gått bra för han.. han hade typ genomsnitt 0.8 mål per match, och då fick han bara starta ca 3 matcher från start så..
Micke
Morgondagens match Helsingborg-Hammarby visas på tv400 så det finns något för oss med fotbollsabstinens när VM har vilodag.
panna
Kom igen, vad tycker om matcen? mvh. Jouni