Micke
Jag har lagt in en artikel här om montering av BtN-moduler och uppstart av ett kar:
http://www.riftlakes.com/cichlids/artikel_mp_moduler.html
Jag har bara använt tre halva moduler vilket visar att BtN-inredning inte behöver kosta en förmögenhet. Karet har varit igång i två år nu och filterytan verkar räcka och filterna behöver inte rengöras vilket uppskattas av en lat akvarist som jag :)
Jonas-E
sweet....bra artikel och snyggt akvarium!
Jorsa
Klockrent, mycket snyggt kar!!
mats_jn
Bra artikel och ett snyggt akvarie. Blir själv lite sugen på att skaffa moduler till mitt akvarie. /mats
malplacerad
Bra illustrerat Micke och snyggt jobbat, när flyttar fiskarna in?
Micke
malplaceradnär flyttar fiskarna in?
Se under bild 27.
wofflan
eftersom jag är väldigt nyfiken av mig, hur blev det andra karet som modulerna räckte till, lika snyggt?
Micke
Modulbitarna som blev över ligger och väntar på kommande projekt.
wofflan
då har du ett snyggt kar till att se fram emot
Sofus
jättebra artikel! Grymt vad sugen man blir...
StefanL
Håller med om att det var en bra artikel...kanon som guide när man själv ska börja knåpa ihop ett modulkar! Snyggt blev det verkligen...
Det enda som jag tycker kanske saknas är vilka moduler du använt dig av.
Kalle-El
Mycket bra artikel, bara en liten undran som kanske är lite off topic, finns det något ställe där dessa moduler inte kostar skjortan? har länge varit sugen på att pröva dessa, men lade ner tanken när jag såg prislapparna på dem.
Micke
Stefan LarssonDet enda som jag tycker kanske saknas är vilka moduler du använt dig av.
Fixat, tack för bra feedback.
Esben
Ser rigtig godt ud Micke :)
Teres
Håller med alla om att det är en väldigt bra artikel! Jättesnyggt kar, vad är det för växter du har? väldigt fina, och verkar rätt tacksamma? /Teres
Micke
Växterna är Cryptocoryne aponogetifolia och växer väldigt bra. Dom för gallras ut med jämna mellanrum.
Sharkbait
Vad är det för färg du använder?
Tänkte mest om man fick för sig ett halv år senare att färgen ska bort av ngn anledning.. Så det är smidigt att få bort den. .
Mvh
PatrikMalmo
Vet inte vilken färg Micke har använt, men jag har provat flera olika. Att få bort färg från ett akvarie är inget problem med en glasskrapa med nytt blad i. Tar 10-15 minuter även med rätt stora kar.
Hilsen,
P
Micke
Jag använde en vattenbaserad plastfärg och som Patrik skriver är den lätt att ta bort. Det är värre med silikonet till modulerna som brukar ge märken i glsaet som inte går att få bort.
ChristianAlfredsson
Jag skulle vilja komplettera med ett tips. Smeta in kanten på modulerna med tunt lager svart silikon och låt torka. Den gula färgen kan spegla sig ut om man inte har en exakt limsträng annars. När det torkat limmar man fast dem som vanligt.