bmwpower
hahahah Hank den var bra.
Hade du ringt och pratat med christer så tror jag nog han kompenserat dig.
En ursäkt och kanske en burk mat hade varit på sin plats men alla kan ha dåliga dagar.
Micke
Sen får man enligt svenska konsumentsköpslagen aldrig ersättning för resa i samband med byte oavsett vems felet är.
Wilhelm
MickeSen får man enligt svenska konsumentsköpslagen aldrig ersättning för resa i samband med byte oavsett vems felet är.
Det känner inte alla affärer till. Är man lite påstridig och kan tala för sig så brukar man kunna få ersättning när affären gjort fel.
Ola-Svensson
Eftersom at kritiken far betraktas som saklig (det ar tydligt vad det klagas pa) och personen som framfor den inte ar anonym, sa folger den forumets regelverk. Som Micke papekar sa har ju inget formellt "fel" begatts, sa det ar bara upp till Akvarielagret att visa hur servicemedvetna de ar. Mitt rad ar att ta upp detta med akvarielagret.
Ang ursprungsfragan. Affarer varda ett besok i Stokholm brukar anses vara (i bokstavordning):
Akvarielagret
Akvarileasing
Globe Fish
Sodermalms Akvarieaffar (har inte varit dar)
+nagra till som jag inte ar lika saker pa (dvs jag har last pa forumet att de ar minst OK, men kommer inte ihag vad de heter). Tyreso Zoo?
Mike_Noren
Tycker det saknas lite info här... Vilken art var det? En del arter är rätt svåra att könsbestämma. Är OP verkligen säker på att det var två hanar? Sa lagret att det skulle vara ett par?
Lagret är en jättestor affär med jättestor omsättning, och saker kan säkert gå snett ibland, men jag har bara goda erfarenheter när jag handlat av Gabbi eller Christer.
EDIT: Japp, Tyresö Zoo är bra, särskilt om man är intresserad av ovanlig vildfångad fisk.
Kalle-Maja
Tycker att det känns lite affekterat att stårta en tråd om detta. Har inget att säga i sak utom att jag tycker Akavarielagret är en välskött butik.
Mitt inlägg är en komplettering till Mickes om att resa visst kan ersättas, men i så fall t ex genom att kombinera marknadsföringslagen §§ 6 och 29. Sverige har ingen större skadeståndstradition men OM man gjort en resa som helt förklaras som ett resultat av vilseledande marknadsföring(§6) så KAN man ersättas för detta(§29).
Perka
johan_lindgrenlite svårare att skicka fiskar än golfklubbor, köper man den utmärkta som par så ska de ju vara ett par. förstår att du är missnöjd ´, ursäkt hade ju vait på plats,men va vinner du på att skriva om det här, maila christer som är boss o frömför det till honom direkt.
Var just Cristher som tog emot fiskarna när jag kom tillbaks med dom,han frågade om kvittot, hade tappat bort det.Han skrev ett retur kvitto,började mumla om att han förlorade moms på det,hade han haft kvittot kunde han bara gjort en justering i kassan.Sa inget om någon ersättning.
cfakvarielagret
Perka: Tråkigt att du eventuellt fick hannar. Men kommer inte ihåg vad det var för fiskar. Vilken art var det? Vem handlade du av? Och framför allt när var detta? Eftersom vi inte särskilt många VF par inne just nu så vore det väldigt intressant att få höra när detta hände.
Jag minns ett kvitto som saknades för någon men inte att någon var missnöjd...
Perka
Fiskarna var ett par PS "elongatus chewere" och Ps minutus Nkhata Bay.Det var Cristher som just tog emot firrarna när jag kom tillbaka med dom.Hade tappat kvittot så jag fick ett retur kvitto,han började mumla om han förlorade momspengar på det här sättet.Inget snack om någon ersättning.DÅLIGT!!P:S har varit mycket på AL i många år,tycker ändå att det har blivit sämre ,just med malawi.
malplacerad
Det är christer som är cf.akvarielagret *upplysa*
robin_bockman
Ersättning?
Du fick ju byta fiskarna, även utan kvitto. prova det på en annan affär någongång...
specmats
det finns många arter på lagret och därmed kan lätt ett misstag ske,ja tycker generellt att den butiken håller hög kvalite men att deras malawi sortiment är lite tunt, nästa gång så borde du besöka akvarieleasing istället dom har ett bredare malawi utbud
Perka
robin_bockmanErsättning?
Du fick ju byta fiskarna, även utan kvitto. prova det på en annan affär någongång...
Jag ringde dagen efter .jag köpt firrarna,så dom visste om det,annars hade det nog varit svårt.
Perka
malplaceradDet är christer som är cf.akvarielagret *upplysa*
OCH!!!
Zaphi
Perka: Ok, du fick fel fiskar och fick byta! Jättebra! Jag förstår inte problemet? Är detta verkligen en anledning till att aldrig mer handla på AL? Är detta verkligen en anledning till att smutskasta en butik på forumet? Skulle du inte handla på H&M ifall du var tvungen att byta en skjorta som saknade knapp? Det är ungefär lika löjligt.
Detta är ett relativt avslutat ämne anser jag.
Perka
MickeSen får man enligt svenska konsumentsköpslagen aldrig ersättning för resa i samband med byte oavsett vems felet är.
Inte fråga om lagar ,lite serviceanda kan man väl kräva!!
Jonas-E
Perka: Nu tycker jag att du är väldigt orättvis. Du fick två hanar, även den bäste kan ta fel på hanar och honor, shit happens. Du fick sedan byta fisken utan kvitto eftersom du tappat bort det. Det får man aldrig annars. Redan där har du en hel del serviceanda. Framförallt, hur kan al veta att du kört en lång bit för dessa fiskar? Frågade du om ersättning? Skärpning!
Perka
ZaphiPerka: Ok, du fick fel fiskar och fick byta! Jättebra! Jag förstår inte problemet? Är detta verkligen en anledning till att aldrig mer handla på AL? Är detta verkligen en anledning till att smutskasta en butik på forumet? Skulle du inte handla på H&M ifall du var tvungen att byta en skjorta som saknade knapp? Det är ungefär lika löjligt.
Detta är ett relativt avslutat ämne anser jag.
Problemet var att jag trodde jag gjort ett klipp,PS minutus är ingen vanlig mbunas,speciellt inte VF.Blev bara så besviken att det var två hanar.Därmed avslutas detta ämne.Grävde runt lite!!
malplacerad
PerkaOCH!!!
Lät som att du inte visste det eftersom du talade om christer i tredje person efter hans inlägg.
Ber om ursäkt om jag trampade dig på tårna.
Perka
Jonas EPerka: Nu tycker jag att du är väldigt orättvis. Du fick två hanar, även den bäste kan ta fel på hanar och honor, shit happens. Du fick sedan byta fisken utan kvitto eftersom du tappat bort det. Det får man aldrig annars. Redan där har du en hel del serviceanda. Framförallt, hur kan al veta att du kört en lång bit för dessa fiskar? Frågade du om ersättning? Skärpning!
Det värsta var att dom sålde dom som ett par(hona och hane) ca 1 månad efter jag hade lämnat tillbaka dom.