Perka
malplaceradDet är christer som är cf.akvarielagret *upplysa*
OCH!!!
Zaphi
Perka: Ok, du fick fel fiskar och fick byta! Jättebra! Jag förstår inte problemet? Är detta verkligen en anledning till att aldrig mer handla på AL? Är detta verkligen en anledning till att smutskasta en butik på forumet? Skulle du inte handla på H&M ifall du var tvungen att byta en skjorta som saknade knapp? Det är ungefär lika löjligt.
Detta är ett relativt avslutat ämne anser jag.
Perka
MickeSen får man enligt svenska konsumentsköpslagen aldrig ersättning för resa i samband med byte oavsett vems felet är.
Inte fråga om lagar ,lite serviceanda kan man väl kräva!!
Jonas-E
Perka: Nu tycker jag att du är väldigt orättvis. Du fick två hanar, även den bäste kan ta fel på hanar och honor, shit happens. Du fick sedan byta fisken utan kvitto eftersom du tappat bort det. Det får man aldrig annars. Redan där har du en hel del serviceanda. Framförallt, hur kan al veta att du kört en lång bit för dessa fiskar? Frågade du om ersättning? Skärpning!
Perka
ZaphiPerka: Ok, du fick fel fiskar och fick byta! Jättebra! Jag förstår inte problemet? Är detta verkligen en anledning till att aldrig mer handla på AL? Är detta verkligen en anledning till att smutskasta en butik på forumet? Skulle du inte handla på H&M ifall du var tvungen att byta en skjorta som saknade knapp? Det är ungefär lika löjligt.
Detta är ett relativt avslutat ämne anser jag.
Problemet var att jag trodde jag gjort ett klipp,PS minutus är ingen vanlig mbunas,speciellt inte VF.Blev bara så besviken att det var två hanar.Därmed avslutas detta ämne.Grävde runt lite!!
malplacerad
PerkaOCH!!!
Lät som att du inte visste det eftersom du talade om christer i tredje person efter hans inlägg.
Ber om ursäkt om jag trampade dig på tårna.
Perka
Jonas EPerka: Nu tycker jag att du är väldigt orättvis. Du fick två hanar, även den bäste kan ta fel på hanar och honor, shit happens. Du fick sedan byta fisken utan kvitto eftersom du tappat bort det. Det får man aldrig annars. Redan där har du en hel del serviceanda. Framförallt, hur kan al veta att du kört en lång bit för dessa fiskar? Frågade du om ersättning? Skärpning!
Det värsta var att dom sålde dom som ett par(hona och hane) ca 1 månad efter jag hade lämnat tillbaka dom.
cfakvarielagret
Jag har inte hört något om ditt missnöje förrän du skrev här
vi diskuterade heller ingen ersättning (om du är snäll ska du få en pepparkaka)
och har man inget kvitto så borde heller ingen ersättning utgå men vi gjorde ett undantag ändå, fast vi inte kan dra av momsen på beloppet.
Thomas som är ansvarig för våra ciklider jobbar bara vardagar och vill du ha den bästa hjälp så kom då.
dom fiskarna du köpte var inte så stora att all personal kan se skilnad.
en fråga till hur länge hade du dom själv innan du märkte att det var bara hannar
Angående att lappen satt kvar på akvariet om att det var per par, spelar ingen roll eftersom det bara var en individ kvar av denna sort i akvariet.
först säger du ingenting utan återkommer till våran butik sedan blir du upphetsad av att skriva på forumet och ska alldrig handla här, lite märkligt betende.
ok ha det bra
Christer
Perka
cf.akvarielagretJag har inte hört något om ditt missnöje förrän du skrev här
vi diskuterade heller ingen ersättning (om du är snäll ska du få en pepparkaka)
och har man inget kvitto så borde heller ingen ersättning utgå men vi gjorde ett undantag ändå, fast vi inte kan dra av momsen på beloppet.
Thomas som är ansvarig för våra ciklider jobbar bara vardagar och vill du ha den bästa hjälp så kom då.
dom fiskarna du köpte var inte så stora att all personal kan se skilnad.
en fråga till hur länge hade du dom själv innan du märkte att det var bara hannar
Angående att lappen satt kvar på akvariet om att det var per par, spelar ingen roll eftersom det bara var en individ kvar av denna sort i akvariet.
först säger du ingenting utan återkommer till våran butik sedan blir du upphetsad av att skriva på forumet och ska alldrig handla här, lite märkligt betende.
ok ha det bra
Christer
Var just han jag handlade av ,tack för ditt generösa erbjudande,fiskarna var som gott fullvuxna
Micke
PerkaInte fråga om lagar ,lite serviceanda kan man väl kräva!!
Jo det kan man tycka och jag brukar alltid försöka när det är uppenbart att det är butikens fel. T ex när det saknas en skruv i förpackningen när man handlat på IKEA, eller när jag får lämna in banvagnen på garantireparation för femte gången, jag har hittills aldrig lyckats. Men vem vet, det är kanske lättare i zoobranschen där dom har större marginaler ;)
Perka
MickeJo det kan man tycka och jag brukar alltid försöka när det är uppenbart att det är butikens fel. T ex när det saknas en skruv i förpackningen när man handlat på IKEA, eller när jag får lämna in banvagnen på garantireparation för femte gången, jag har hittills aldrig lyckats. Men vem vet, det är kanske lättare i zoobranschen där dom har större marginaler ;)
Vems fel är det ? mitt eller.Går man till en akvarie affär tror man väl att man ska få den bästa hjälpen,marginalerna kan inte vara så dåliga med dom priserna!
Johan
bristen är uppmärkning el försäljnigen, det andra tycker jag verkar sköts bra, visste ett ursäkta kan ju alltid kännas bra, men känns dom det hela är en aning förstorat. de var ju ändå hygglo o bytte utan ditt kvitto. get over it.
Wilhelm
På IKEA brukar det vara lätt att få ersättning för resor, ivarje fall om man bor några mil därifrån.
Perka
Hej! lite kul och se reaktionen på mitt inlägg,var väl inte så farligt ,livet går vidare.Har haft malawi sedan i början av 70-talet.Finns ingen härligare hobby än akvariefiskar.Inget större fel på AL,har alltid varit en välsorterad butik,har handlat mycket fisk där.Men tycker ändå att kvaliten på malawi har blivit sämre,för mycket smått.Förstå ändå min besvikelse av att komma hem med fyra hanar.Nästa gång skall jag vara mer opservant när jag köper fiskar.Vi hörs!!
bmwpower
Marginaler jössö då är du inte närvarande.
Fisken ska ha mat det kanske dö 2-3st,den kostanden ska tas igen på resten av övelevande fiskarna.
På denna affär tor jag till och med akvarilagret går minus med tanke på att dom förlora ca 150kr i moms bara för att vara vänlig mot dig.
Så då kan man redan säga att du fått betalt för bensin ..
Så du tycker marginalerna skulle styra hur trevlig man är??
Då skulle jag vara otrevlig varje dag.
Jag tycker christer gjort så gått han kunnat med tanke att han inte en behövt bryr sig med tanke på det saknade kvittot.
blackened
Folk reagerar väl för att du kommer med löjlig smutskastning av en av sveriges mer uppskattade akvariebutiker. Tycker de har visat grym serviceanda precis som bmw skriver.
Zaphi
Perka:
Det är ganska stor skillnad på:
"Det var nog sista gången jag handlade fisk på AL.Tycker att kvaliten har sjunkit på deras fiskar speciellt malawi,bara smått till ockerpriser."
och:
"Inget större fel på AL,har alltid varit en välsorterad butik,har handlat mycket fisk där."
Du ändrar dig fort på några inlägg....
Läxan vi (och framförallt du) lär oss av detta är att man skall vara mycket, mycket försiktig med att smutskasta butiker på foumet. Ditt inlägg var relativt konkret och det var därför jag inte tog bort det från början, men jag tycker det var ett gränsfall.
Nästa gång tycker jag du skall basera din kritik på fler saker än en enda felaktig könsbestämning.
bmwpower
Varför inte fråga om du får fånga dom själv??
Liten fisk är reultatet på snåla akvarister som inte vill betalar så mycket,vilket leder till att handlaren inte vill betala så mycket till odlaren som då säljer liten fisk.
För att inte förlora för mycket pengar.
Perka
blackenedFolk reagerar väl för att du kommer med löjlig smutskastning av en av sveriges mer uppskattade akvariebutiker. Tycker de har visat grym serviceanda precis som bmw skriver.
Det är just det jag tycker är så kul på reaktionerna,hade det varit Tensta Zoo så hade inte uppståndelsen blivit så stor ,men nu var det Akvarielagret som sägs vara bland de bästa i Sverige.Tror nog att alla ni hade blivit lika förbannade.
Perka
ZaphiPerka:
Det är ganska stor skillnad på:
"Det var nog sista gången jag handlade fisk på AL.Tycker att kvaliten har sjunkit på deras fiskar speciellt malawi,bara smått till ockerpriser."
och:
"Inget större fel på AL,har alltid varit en välsorterad butik,har handlat mycket fisk där."
Du ändrar dig fort på några inlägg....
Läxan vi (och framförallt du) lär oss av detta är att man skall vara mycket, mycket försiktig med att smutskasta butiker på foumet. Ditt inlägg var relativt konkret och det var därför jag inte tog bort det från början, men jag tycker det var ett gränsfall.
Nästa gång tycker jag du skall basera din kritik på fler saker än en enda felaktig könsbestämning.
Har inte ångrat eller ändrat mig ,jag står fast.