Perka
Hej!var för en tid sedan på akvarielagret i Stockholm,och fastnade för två VF par malawi.Köpte dom,kom hem ,tittade närmare på dom ,och kunde konstatera att det var fyra hannar.Ringde och pratade med han som sålde fiskarna till mig.(inga namn).Fick byta dom ,men fick åka tillbaka dom fem milen,lite moloken.Fiskarna kostade mig 840 kr.Fick tillbaka dom ,men inga bensinpengar eller ursäkt.Tycker väl att dom borde ha bättre koll på sina fiskar.Det var nog sista gången jag handlade fisk på AL.Tycker att kvaliten har sjunkit på deras fiskar speciellt malawi,bara smått till ockerpriser.Det värsta av allt var att dom hade samm par? till salu långt efter jag lämnat tillbaka dom till just VF PAR,fast det var två hannar.Akvarieleasing har väl lite bättre fisk tycker jag nog,men har ni tips på någon annan affär här i Stockhlom.
Robin
Jag har aldrig handlat på AL men mina erfarenheter av personerna som jobbar där är bara positiva. Inte ska en affär behöva betala bensinpengar när någon kommer och byter en vara?
(Funderar på att köpa en golfklubba från USA och sen byta för att jag inte är nöjd.. hoppas på att de ska betala flygresan tur och retur.)
/robin - mannen med de underbara liknelserna
Zaphi
Vilken art var det?
Johan
lite svårare att skicka fiskar än golfklubbor, köper man den utmärkta som par så ska de ju vara ett par. förstår att du är missnöjd ´, ursäkt hade ju vait på plats,men va vinner du på att skriva om det här, maila christer som är boss o frömför det till honom direkt.
Hank
Man kanske ska börja precisera sig när man köper ett par.
- Det ska vara ett par, en hane och en hona.
- Inte ett par bestående av två hanar då, det verkar ju vara modernt.
OK, den var RIKTIGT dålig, förlåt ;)
Micke-Lovberg
Hank, jag garvar så tårarna rinner . . . . . . .
Zaphi
Man kan diskutera akvariebutiker här, inga problem, så länge det är konkret och i detalj. Däremot anser jag att det är mycket orättvist att "hänga ut" en butik bara för att man som kund upptäckt ett enda misstag från butikens sida och skriva saker som "Det var nog sista gången jag handlade fisk på AL."
Alla butiker gör väl fel ibland? Det är väl inget med det? Redan på Ciceros tid sa man "Errare humanum est" och om man skall skriva negativa åsikter om en butik på detta forum skall det vara konkret, i detalj, omfattande och helst baseras på upprepade felaktigheter.
bmwpower
hahahah Hank den var bra.
Hade du ringt och pratat med christer så tror jag nog han kompenserat dig.
En ursäkt och kanske en burk mat hade varit på sin plats men alla kan ha dåliga dagar.
Micke
Sen får man enligt svenska konsumentsköpslagen aldrig ersättning för resa i samband med byte oavsett vems felet är.
Wilhelm
MickeSen får man enligt svenska konsumentsköpslagen aldrig ersättning för resa i samband med byte oavsett vems felet är.
Det känner inte alla affärer till. Är man lite påstridig och kan tala för sig så brukar man kunna få ersättning när affären gjort fel.
Ola-Svensson
Eftersom at kritiken far betraktas som saklig (det ar tydligt vad det klagas pa) och personen som framfor den inte ar anonym, sa folger den forumets regelverk. Som Micke papekar sa har ju inget formellt "fel" begatts, sa det ar bara upp till Akvarielagret att visa hur servicemedvetna de ar. Mitt rad ar att ta upp detta med akvarielagret.
Ang ursprungsfragan. Affarer varda ett besok i Stokholm brukar anses vara (i bokstavordning):
Akvarielagret
Akvarileasing
Globe Fish
Sodermalms Akvarieaffar (har inte varit dar)
+nagra till som jag inte ar lika saker pa (dvs jag har last pa forumet att de ar minst OK, men kommer inte ihag vad de heter). Tyreso Zoo?
Mike_Noren
Tycker det saknas lite info här... Vilken art var det? En del arter är rätt svåra att könsbestämma. Är OP verkligen säker på att det var två hanar? Sa lagret att det skulle vara ett par?
Lagret är en jättestor affär med jättestor omsättning, och saker kan säkert gå snett ibland, men jag har bara goda erfarenheter när jag handlat av Gabbi eller Christer.
EDIT: Japp, Tyresö Zoo är bra, särskilt om man är intresserad av ovanlig vildfångad fisk.
Kalle-Maja
Tycker att det känns lite affekterat att stårta en tråd om detta. Har inget att säga i sak utom att jag tycker Akavarielagret är en välskött butik.
Mitt inlägg är en komplettering till Mickes om att resa visst kan ersättas, men i så fall t ex genom att kombinera marknadsföringslagen §§ 6 och 29. Sverige har ingen större skadeståndstradition men OM man gjort en resa som helt förklaras som ett resultat av vilseledande marknadsföring(§6) så KAN man ersättas för detta(§29).
Perka
johan_lindgrenlite svårare att skicka fiskar än golfklubbor, köper man den utmärkta som par så ska de ju vara ett par. förstår att du är missnöjd ´, ursäkt hade ju vait på plats,men va vinner du på att skriva om det här, maila christer som är boss o frömför det till honom direkt.
Var just Cristher som tog emot fiskarna när jag kom tillbaks med dom,han frågade om kvittot, hade tappat bort det.Han skrev ett retur kvitto,började mumla om att han förlorade moms på det,hade han haft kvittot kunde han bara gjort en justering i kassan.Sa inget om någon ersättning.
cfakvarielagret
Perka: Tråkigt att du eventuellt fick hannar. Men kommer inte ihåg vad det var för fiskar. Vilken art var det? Vem handlade du av? Och framför allt när var detta? Eftersom vi inte särskilt många VF par inne just nu så vore det väldigt intressant att få höra när detta hände.
Jag minns ett kvitto som saknades för någon men inte att någon var missnöjd...
Perka
Fiskarna var ett par PS "elongatus chewere" och Ps minutus Nkhata Bay.Det var Cristher som just tog emot firrarna när jag kom tillbaka med dom.Hade tappat kvittot så jag fick ett retur kvitto,han började mumla om han förlorade momspengar på det här sättet.Inget snack om någon ersättning.DÅLIGT!!P:S har varit mycket på AL i många år,tycker ändå att det har blivit sämre ,just med malawi.
malplacerad
Det är christer som är cf.akvarielagret *upplysa*
robin_bockman
Ersättning?
Du fick ju byta fiskarna, även utan kvitto. prova det på en annan affär någongång...
specmats
det finns många arter på lagret och därmed kan lätt ett misstag ske,ja tycker generellt att den butiken håller hög kvalite men att deras malawi sortiment är lite tunt, nästa gång så borde du besöka akvarieleasing istället dom har ett bredare malawi utbud
Perka
robin_bockmanErsättning?
Du fick ju byta fiskarna, även utan kvitto. prova det på en annan affär någongång...
Jag ringde dagen efter .jag köpt firrarna,så dom visste om det,annars hade det nog varit svårt.