malawijannenja stefan dom var var väldigt fina LN discus men elakt röda vill jag inte påstå trots räkmix och agar agar.
jag har som du vet se tidigare foto på mina fire red men jag spetsar med lite astaxanthin tack vare dig, det kanske inte är hela förklaringen mina kommer från stendker i tyskland och dom är säkert inavlade , men det är kanske därför dom får mera färg man satsar på dom djuren med bäst färg.
precis som jag har gjort med mina hongie.
man ger det som kunden vill ha, för att gemene man bryr sig inte om fisken fångas framför den udden eller bakom den udden i malawisjön.
han är bara ute efter att få ett fungerande akvarium med lite färg imvh janne
Jag skojade givetvis om det där Janne. Visst var Discusen röda, men som så många tror när det handlar om astaxanthin så blir fiskarna inte knallröda utan jag tycker mer att astaxanthin intensifierar de befintliga färgerna hos respektive fisk. Astaxanthin gör inte alla blekgula Röd Zebra till knallröda...utan de kommer säkert att färga olika starkt...det mest betydelsefulla är generna och individens egna färgnivå...något du hjälpt till att förhöja via t ex urvalsodling.
Just därför blir ju t ex inte Golden knallröda utan de får en underbart mättad gul färg.
Jaja ett litet sidosprång...hehe. Mycket snygga fiskar Janne...och jag hoppas att jag kan titta förbi och se din akvarievärld...vore riktigt roligt!