TonyMja.. En tidning med bara korrekta artiklar känns mer som en facktidning än en medlemstidning tycker jag.
Ja, jag tänkte själv på det, att man isåfall kanske tappar lite av charmen med en medlemstidning. Men jag tror ändå att det är
typen av artiklar som gör en medlemstidning till en medlemstidning, snarare än språket. Hemma hos-reportage, DIY-artiklar, personliga betraktelser och erfarenheter av vissa fiskar, osv.
saloMedhåll, vad man inte vill hända är att presumptiva artikelförfattare skräms bort och inte vågar skicka in artiklar pga att de inte är fenor(!) på svenska språket. I det här sammanhanget kan man mycket väl dra till med den gamla klyshan att "content is king" dvs innehållet är betydligt viktigare än utformningen
Jag håller med om att content is king. (Det tycker jag för övrigt gäller i
alla sammanhang.) Och förstås ska ingen känna att den inte vågar skicka in artiklar. Men efter att en artikel blivit insänd, så pågår ju en dialog mellan skribenten och redaktören om artikeln. Den stoppas ju inte bara okritiskt in i tidningen. Min tanke var att den dialogen kanske även skulle innefatta mer om själva strukturen också. Men jag har full förståelse för att det kan vara mycket tidsödande, och jag vet ju förstås inte hur mycket sådant arbete som redan görs idag.
Så en STOR eloge till alla som skriver artiklar, layoutar och på andra sätt är involverade i tidningen.
Jag hoppas att ingen uppfattade mitt inlägg på nåt annat sätt. Jag känner precis likadant. Ville bara komma med en konstruktiv synpunkt. CB får ju ett solklart MVG, men det innebär väl inte att man inte kan sträva efter MVG+? :)