dinajel
MickeArtiklarna redigeras så lite som möjligt för att de ska behålla sin personliga prägel. Det är i första hand rena stavfel och artnamn som redigeras, men visst, ibland kan också någon mening omformuleras.
Att sitta och bolla artiklar fram och tillbaka mellan redaktör och författare finns det sällan tid för eftersom artiklarna har en förmåga att alltid komma in i sista minuten. Självklart får artikalförfattaren alltid titta igenom artikeln om någon större förändring har gjorts.
Aha. Intressant att veta hur det går till på riktigt.
Angående att skriva artiklar så är den här guiden (som Joakim Draktoft postade i en annan tråd också) kalasbra:
http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=726
Man borde väl sätta sig ner och knåpa ihop en artikel. Frågan är bara om vad...
Micke
dinajelMan borde väl sätta sig ner och knåpa ihop en artikel. Frågan är bara om vad...
Självklart ska du bidra med en artikel! Alla har något att skiva om, det kan vara t ex. en beskrivning av något av dina akvarier, din favoritciklid eller något akvarieprojekt.
GoSatta
Nu har det visat sig att det blev något problem med utskicket av CB2 så alla ni som skulle ha CB1 och CB2 har fått 2 stycken CB2.
Så vi påbörjar ett nytt utskick av CB1 och extra nummret av CB2 kan ni behålla eller ge till någon så kanske vi värver någon medlem!
Återkommer här när jag vet när utskicket blir, ni som har mailat mig kommer även få reda på det där.
cfakvarielagret
Nu ska vi gissa
1. hur många som nappade på Ciklidbladets erbjudandet
2. hur rik blev Christer
Johan
ja de kanske kan ställas i relevans om hur medlemarna uppskattade erbjudandet ?
Pettson
O vem fick vilket CB och när och av vem och vart???
cfakvarielagret
ja de kanske kan ställas i relevans om hur medlemarna uppskattade erbjudandet ?
Typ alla som har akvarier och önskar fler ?
eller har du hittat billigare
ha det bra
Christer
Alexander-Ylipaa
cf.akvarielagret
hur rik blev Christer
Who cares?
Johan
cf.akvarielagretja de kanske kan ställas i relevans om hur medlemarna uppskattade erbjudandet ?
Typ alla som har akvarier och önskar fler ?
eller har du hittat billigare
ha det bra
Christer
nej har inte hittat billigare, men för de som ska köpa så är det bra, kan helt ärligt säga att för min del sög erbjudandet denna månad. jag har hellre rabatt på foder, el tekniska saker än glaskivor, men alla kan inte vara nöjda varje ggr. är tacksam iaf för att det är nåra bra iaf, bättre än inga alls.
Wilhelm
jag blev oxå redigt sugen att köpa lite billigt glas o bygga en bautaburk.
Problemet är bara att det är lite långt för att hämta glaset och att jag har en massa tomma akvarier, som måste fyllas upp först. Siktar på nästa år! ;)
cfakvarielagret
Sista erbjudandet har bringat in exakt 0 kr
Och eftersom jag har varit inblandad i dom flesta erbjudanden som klubben har haft kan man säga, folk vill ha en åsikt men ingen köper något vilket borde betyda slöseri med utrymme i tidningen.
mitt förslag är lägg ner medlemserbjudandet eller kom med förslag på kanonerbjudanden som lockar fler än tre personer.
En annan inriktning på erbjudande kanske kunde vara en tvådagarskurs i foto arangerat av något proffs till en billig penning skulle säkert locka ett tiotal personer.
Tack för ordet
Christer Fredriksson
cichlids4fun
GoSattaLite info om utskicket.
5 - 6 personer har nu fått 2 cb2 istället för cb1 och cb2 detta åtgärdar vi genom att skicka ut nya ettor så fort vi kan.
åtta CB har kommit tillbaks till mig utan adresslappar (som troligen har trillat av det har hänt förr) så har du inte fått någon tidning så maila mig på medlem@ciklid.se
Sedan om någon känner eller om han finns här, Jonas O med medlemsnummer 1472 i sollentuna har bytt adress som har missats och/eller inte medelats för den har jag fått tillbaks.
Annars verkar dom flesta ha fått tidningen och i början på nästa vecka bör den även kommit ut till alla i norden.
Undrar hur länge till vi måste vänta på nummer 1, jag fick dubbla nr av nr 2 och har även ,mailat dig om det, men tyvärr får jag inga svar....
Johan
saker som kanske är bra att har som erbjudande
*foder
*tillbehör i rimliga strl så inte frakten blir himla dyr för de som inte bor där erbjudander utgår ifrån
*ex på tillbehör, doppvärmare,pumpar,ytterfilter substrat,filtermassa,pumphuvuden, olika tester, mätare.
det är iaf vad jag skulle köpa, bästa hittils för mig var iaf foderet som var bra pris på ibörjand av medlemserbjudande svängen.
cfakvarielagret
saker som kanske är bra att har som erbjudande
*foder
*tillbehör i rimliga strl så inte frakten blir himla dyr för de som inte bor där erbjudander utgår ifrån
*ex på tillbehör, doppvärmare,pumpar,ytterfilter substrat,filtermassa,pumphuvuden, olika tester, mätare.
det är iaf vad jag skulle köpa, bästa hittils för mig var iaf foderet som var bra pris på ibörjand av medlemserbjudande svängen.
----------------------------------------------------------------------------------------
Men det har vi ju haft vid ett antal julerbjudanden och summan av det blev
mycket arbete
liten försäljning
klagande medlemmar
förlust att skicka ut alla varor
varor som tar slut hos grossisten och kunder får vänta i evighet
hitta på något bättre
vänligen
Christer
Johan
för mig är detta det "bättre" , vi behöver inte enas om vad som är bra, jag tycker de jag skrev är bra.
synd för er att de blev klagomål o förluster, och att inte de finns produkter hemma känns mer som ni inte räknat med hur de skulle gå el sett till att de fanns saker hemma. men all heder att ni försöker ordna det iaf.
Gabbi
johan_lindgrenför mig är detta det "bättre" , vi behöver inte enas om vad som är bra, jag tycker de jag skrev är bra.
synd för er att de blev klagomål o förluster, och att inte de finns produkter hemma känns mer som ni inte räknat med hur de skulle gå el sett till att de fanns saker hemma. men all heder att ni försöker ordna det iaf.
Nu får du väl sluta. Vem ska ta hand om "överskottet" då om vi tar i i överkant och beställer hem mer artiklar än vad som går åt? Ska det dras på den allmänna konkursen då?
Inte helt enkelt att räkna ut vad som kommer att gå åt. Ibland har medlemmar fått komma meed förslag på vad de tycker är populära saker, och de har varit lika säkra som du är i dina förslag, och när erbjudandet gått ut har ingen velat ha det. Tur då att man inte satt högst upp på en jättehög av erbjudandeartiklar.
cfakvarielagret
----------------------------------------------------------------------------
Tror inte att du förstår, dom varor jag vill ha med finns oftast till dom flesta akvarister
men problemet kommer när någon annan vill ha med någon bra produkt som vi inte lagerför och fem medlemmar vill ha den medans generalagenten har bara en i lager.
Vi gör ett ex cyclopeze 200g till ett bra pris hur många kommer att säljas ?
alla medlemmar köper = knappast
typ 100 medlemmar köper = av erfarenhet har alldrig hänt
typ 20 medlemmar köper = max men då måste det skrivas massor på nätet och i tidningen
hur många ska klubben köpa in innan erbjudandet ?
ska man säga till generalagenten att ta in extra många kan bli pinsamt
och om agenten har 25 burkar och det säljs 30 st nästa leverans från usa blir i oktober
Jag tror mer på kurser Foto, Sjukdommar, Inredning, Genetik och man ska vara glad om det blir 6-10 st
vänligen
Christer
Johan
GabbiNu får du väl sluta. Vem ska ta hand om "överskottet" då om vi tar i i överkant och beställer hem mer artiklar än vad som går åt? Ska det dras på den allmänna konkursen då?
Inte helt enkelt att räkna ut vad som kommer att gå åt. Ibland har medlemmar fått komma meed förslag på vad de tycker är populära saker, och de har varit lika säkra som du är i dina förslag, och när erbjudandet gått ut har ingen velat ha det. Tur då att man inte satt högst upp på en jättehög av erbjudandeartiklar.
för mig låter de mest logiskt att man tar in en beställning o sen bokar man de antal som då medlemarna beställt, de kan väl inte vara så att ni har flera veckors leveranstid på de enkla saker som jag skrev. visst om ni har super specialar deal på nån ovanlig sak så kan de ju bli svårt, men tusan en påse aquatic nature som ni hade innan, de kan väl inte vara världens svåraste sak.
ang föredrag osv är ju bra för de som bor istorstäderna, men vi som inte gör de då. vore trist om medlemserbjudande bara riktas så.
imported
vem ska man prata med om man inte fått något ciklidblad?
Micke
cougarvem ska man prata med om man inte fått något ciklidblad?
medlem@ciklid.se