jarinenDet är väl ett seriositetstecken från en handlare om han vill verka för att NCS medlemmar får ett förmånligt pris i just denna affär? Fler NSC medlemmar får upp gluggarna för just denna butik. Det är så jag menar. Detta är väl kanske inte en så vidkommande teori för Akvarielagret som ju i princip är NCS ; ).
Mvh Jari
hmmmmmmmm:I
Att en handlare ger bort delar av sin vinst, är väl väldigt hedersvärt, och jepp, deras namn exponeras för våra medl. MEN om ingen handlar, vad är då nyttan med med det hela?!?!?!?........
Jag skulle tänka mig att det är ett par dagars jobb för en handlare att ordna med allt...
Sen ska man då beställa in produkterna som jag tidigare skrev, och då får man betala sin generalagent för produkterna, det kan hända att man förhandlar fram ett bra pris just p.g.a att man beställer in fler produkter för att möta alla beställningar. Sen försäkrar man sig om att man kan få fram mer om det tar slöt (jag generaliserar)...
Sen går erbjudandet ut...och ingen beställer?!?!?!?
Vad är det nyttan med den satsning som affärern gör?!??...alltså rent ekonomiskt?
Det är och kommer alltid vara en ren uppoffring från handlaren som ställer upp, och marginalerna på produkterna kan vara allt ifrån 20:- och uppåt (låga marginaler), och hur mycket behöver man då sälja för att gå runt????...tja....säg för enkelhetens skull att butiksägaren har en skyhög lön....100:-/h....en arbetsdag = 800:- x 2 dagar nerlagt arbete = 1600:-. Sen tar vi detta x 1,7 på skoj för skatt och annat... 2270:-...
Detta innebär att han skulle sälja 136 medl. erbjudanden för att få tillbax det arbete han lagt ner...sen tillkommer all den tid han lägger ner på att skicka prytlarna.....hyra, el...
Ser du matematiken?????.....och handlare tjänare INTE 1000:- på ett filter för 1500:- OM någon nu skulle tro det...
Så INNAN man gnäller på priser...tänk lite på vad som ligger bakom...ska man tjäna en slant på ett medl. erbbjudande....då får man sälja bra med prylar, och givetvis är mqarginalerna inte 20:- på allt som säljs...men jag tog ett litet exempel!
DD
Ps. ÅF är näringsidkare, dom lever på det dom säljer, dom driver ingen förening!