johan_lindgrenför mig låter de mest logiskt att man tar in en beställning o sen bokar man de antal som då medlemarna beställt, de kan väl inte vara så att ni har flera veckors leveranstid på de enkla saker som jag skrev. visst om ni har super specialar deal på nån ovanlig sak så kan de ju bli svårt, men tusan en påse aquatic nature som ni hade innan, de kan väl inte vara världens svåraste sak.
ang föredrag osv är ju bra för de som bor istorstäderna, men vi som inte gör de då. vore trist om medlemserbjudande bara riktas så.
Du förutsätter fortfarande att vi vill ha enorma berg av dessa varor hemma. Det är inte alls säkert. Eftersom medlemserbjudanden är väldigt svåra att förutse åtgången på riskerar vi att behöva lägga ut pengar på varor som är utöver vårt sortiment, allltså varor som vi vanligtvis inte skulle ha haft hemma alls. De som blir över, vad gör vi av dessa?
Du förutsätter också att Sveriges akvariegrossister har enorma berg av varor hemma. Så är inte fallet. Det händer VARJE VECKA att jag tex måste få tag i fyra större pumpar för att ta ett exempel, och ringer runt till samtliga grossister i Sverige för att inse att det finns EN att få tag på, och så kanske vi hade en eller i bästa fall två själva. Flera veckor är just vad det handlar om.
Tycker heller inte det är en jättekonstig ide att anordna ett föredrag i tex Stocholm som trots allt är vår huvudstad. I sthlm med förorter bor 1,5-2 miljoner, och utöver det om du lägger till kanske en timmes bilresa, som jag tror att de flesta kan tänka sig för att komma till något de gärna vill se, hur många människor når vi då? Det är en ganska försvarlig portion av Sveriges befolkning.
Ett erbjudande kan vara bra trots att det inte passar dig personligen. Det heter trots allt inte Johan Lindgren erbjudandet, utan NCS medlemserbjudande.