Min stora hobby, faktiskt jämnstor med akvaristiken, är fågelskådning. Just nu är det microbirding som gäller d v s skådning inom ett begränsat närområde, för min del Stockholms innerstad. Se gärna
http://www.artportalen.se/birds/artrace/betong/ där jag börjar närma mig eliten.
I övrigt är jag supernerd som många andra här men gillar att träna, supa, gå på bio etc. Har tyvärr vissa problem med att kombinera alla aktiviteter då dom ofta är ömsesidigt uteslutande.
Skulle vilja passa på att flagga upp för en amatörfisketävling som jag ordnar för tionde året i rad - Karlbergskrokodilen. Bor ni hyfsat nära eller har vägarna förbi är ni välkomna att delta. Kolla länken -
www.karlbergskrokodilen.se- eller läs texten nedan.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Karlbergskrokodilen 10 år! (1997–2006)
Välkommen att delta i årets fisketävling! Det är stort jubileum med fina priser och en del sidoaktiviteter som extra krona på verket.
Man tävlar som vanligt i tvåmannalag. Prisklasserna är i år största gäddan(Karlbergskrokodilen), störst sammanlagd vikt(lagpris) och dessutom kommer några extra jubileums-utmärkelser offentliggöras. Det går bra att anmäla sig singel då viss koppleriverksamhet utförs i samband med incheckningen.
Tävlingsområdet är kanalen mellan Stadshusbron och E4:an.
Efter tävlingen sker prisceremoni och festligheter på annan lokal, så se till att boka upp hela lördagen.
I år dokumenteras alla fiskar direkt vid fångst av funktionär, därför krävs att minst en per lag har en mobiltelefon med sig.
Regler att iaktta:
• minimimått 40 cm
• max ett drag i vattnet per person
• catch and release (efter funktionärskoll)
• minsta avstånd mellan tävlande 10 m (slottsstranden frizon)
Samling och incheckning vid bryggan framför Karlbergs slott lördagen 13 maj 13.30 för gemensam start 14.00. Allt fiske sker till fots och de tävlande ska vara åter vid bryggan 18.00.
_________________________________________________________________________________
Anmälan senast 6 maj till:
Stefan Woody 640 66 52 070 222 70 88 eller stefanwoody@yahoo.com
Claes Hansson 641 24 81 070 259 69 94 eller claes.hansson@syd.kth.se
Anmälningsavgift 100 kr/person betalas vid incheckningen. Max 25 tävlande lag.