Kalle-Maja
Normalt sett äter jag upp all fisk jag fångar och tycker det känns mest rätt. Varför vi kör återsläppning i år är av tre skäl:
Ett. Vi brukar ha tävlingen på söndagar och då göra upp med en krögare att han får fisken mot en vinnarmiddag och lite bira till resten. Men på lördagar, som i år, har restaurangerna fullt ändå och vi avslutar på annan plats.
Två. Vi får ganska mycket fisk och det är besvärligt att bära runt alla gäddor samt efterfrågan på fisken som mat kan bli mindre än utbudet.
Tre. Eventuellt kan vårt årliga uttag vara större än återväxten, eller åtminstone negativt påverka populationsstorleken. Vi ser en svag nedåtgående trend avseende antal fångade fiskar.
cfakvarielagret
Kalle-maja
det verkar som att inte få några fiskar finns inte i din världsbild.
och nu när du skrämt bort oss som alldrig får något, blir det inte lite tråkigt att stå där i regnet ensam (fiskeprogram finns på tv)
förlåt
Christer
PatrikMalmo
Christer,
det finns storfiskare och så finns det vi som håller fisk i akvarier för att få se dem... Jag sällar mig till akvaristerna, liksom du verkar det som? *skratt* Jag ska testa med bara flöte framöver, det är ändå såsen som är godast eller hur det nu var.
Hilsen,
P
Kalle-Maja
Christer, ingen fara. Det finns alltid några tävlande som inte får någon fisk, det har hänt mig med. Förra året vann jag dock (för första gången) men inte för att fisken var stor, bara störst. Välkommen!
cfakvarielagret
Jaha det finns två anledningar varför du vann
1. du är domare
2. du grinde och sa att det här är sista gången
(dom andra latmaskarna vill inte jobba så försiktigt släppte dom tillbaka delfinen)
Torsten
För att alla ska få det bekräftat så -JA, jag sticker nog ut från mängden...
Slotracing!
Phu, höll på att glömma....
Skidor/Snowboard oxå ju, VINTER!!
Lutt
hmm...ja vad finns det mer en akvarier
1. Musik (Heavy metal/trallpunk)
2. sportfiske å C&R är ju en självklarhet
3. träning träning fotboll/Amerikansk fotboll/Innebandy/Löpning/styrketräning...men gör inget av det nu ska börja styrketräna igen...
Micke-Jarhl
http://www.zoonen.com/perzoonen/visabild.asp?oid=777909# håller på med denna skapelsen förrutom akvastiken speciellt nu på våren men den är snart klar så nu är 1 projekt som tagit mig 6 år att fixa till snart klar ska bli kul i sommar!!
Felipe
Intresse;
1) HASTAR (ridning, helst langa turer samt campa)
2) REPTILER ( 95% ormar, 5% odlor och skoldpaddor )
3) FISKAR (fangst....samt en del hemma)
4) RESOR (aka runt sa mycket sa mojligt och leta efter nya fangstplatser)
5) VAXTER (helst dem man hittar i naturen under fangstresorna...alla mojliga sorter)
6) FAGLAR (alla...men rovfaglar ar favoriter)
Som tur det ar sa ingar allt detta i mitt arbete.....annars har jag GREYHOUNDS (dock inga utstallningsvarianter....jakt ska det vara) som fritidsintresse.
FILM och FOTBOLL har ocksa varit med....men jag har inte haft TV sedan jag flyttade hem...sa da ar det lite svart att hanga med.
Bilbo
Jahopp, får väl sälla mig till den sportfiskande skaran, skall förövrigt åka till skåne och fiska havsöring på valborgsmässoafton ;)
Jag vet inte vad som klassas som extremism, men att stå på vätterns klippor på nyårsaftons morgon i snålblåst och duggregn och ca -2° utan att få fisk, men ändå klassa det som "en lyckad fisketur" kanske räknas in :D
I övrigt är det familjen som räknas, med två barn fyra katter och en hund har man ju lite att göra!
Jonas-E
Hårdrocken, går på festivaler och konserter är väl mitt huvudintrese förutom fisken då. I övrigt gillas rollspel på nätet, World of Warcraft och liknande. Spelar även bas i ett hårdrocksband men det är inte så aktivt för tillfället.
Pejan
Inleder med att hylla den som startade tråden: skitakul idé. Kul att läsa vad andra på forumet sysslar med, skapar lite mer liv så att säga.
För min egen del tar akvarierna en stor del av min tid. Inte allttid i absoluta termer, utan mer i form av tankar, funderingar. Ok, tittar en del också;)
I övrigt är den sommarstugan ute vid roslagskusten som dominerar.
Till det kan jag lägga Mc, en Yamaha TDM 850, ,mycket trevlig hoj.
Givetvis måste jag nämna men solvigg, en HT båt på 18 for med mahogy-däck, en pärla.
Kalle-El
RhodebaertFör att kartläggningen skall bli någotsånär rättvisande är det väl bäst att göra klart vad som gäller i det här hushållet:
-Syntmusik, lyssna och "spela"
-Elektronik och teknik i allmänhet
-Inlines och cykling
-Sci-fi på all media
-Flickvännen
Sådär ja. Då var det klart. :D
Edit: Glömde visst endel saker.
Hmmm riktiga synthare vet att synth alltid stavas med th. :)