lisabeth
Jag har inte kommit in på köp och sälj sidan på minst en vecka nu,tråkigt.Får inte ens rödmarkering som jag får när jag musmarkerar de andra sidorna.
Kalle-Maja
Lisabeth, var fick du luft ifrån? Vi trodde du skulle dyka upp på stämman, med en kompis. Tack vare er gick i varje fall inte Thaihaket sönder.
Köp och Sälj är nere för uppdatering. Prioriterat men samtidigt avsvalnande p g a visst påstått missbruk.
Robin
Stängt tillsvidare.. En ny version är under framtagande.
lisabeth
stämman
ja du vi trodde vi skulle kunna komma,men ett hojgäng(bästa vänner)bestämde sej för att boka den helgen hos oss,,,,,,,,så det blev fest här istället.
Pangaea
AARRGGHH!!! 8o| Precis när man behöver det som bäst...
weeelin
hoppas de fixar så att man kan lägga in bilder så man verkligen kan få se det man är intresserad av....
Joakim-Draktoft
Bildmöjlighet kommer att finnas med i det nya systemet, dock enbart möjligt att ladda upp för dem som har NCS medlemsbehörighet (
http://web2.ciklidbladet.se/forum/faq.php?faq=ncs_faq#faq_ncs_member).
imported
Då blir som på Zoopet då.
Undrar vem som har kläckt den idéen*-)
lenis
tråkigt om det ska bli en betaltjänst! ciklid.se's köp och sälj har ju varit helt underbart lätt och smidig.
Lena-Maria
Tony
Som sagt, alla kan fortfarande annonsera precis som tidigare, men är man medlem i Nordiska Ciklidsällskapet har man möjligheten att bifoga bilder i annonserna dessutom.
Och betaltjänst är väl inte riktigt rätt benämning på ett medlemsskap i en ideell förening ;)
Joakim-Draktoft
Den största skillnaden mot tidigare är att du måste vara registrerade i forumet för att kunna skapa en annons.
imported
Ja men det är ju kanon att bilder kan läggas in i annonsen! Mycket bra! Att man måste vara reggad är väl helt i ordning. Medlem i Ncs för bilderna kan inte heller vara nåt problem det är väl ALLA nu ;)
mvh Lennart
calle-hallabro
TonySom sagt, alla kan fortfarande annonsera precis som tidigare, men är man medlem i Nordiska Ciklidsällskapet har man möjligheten att bifoga bilder i annonserna dessutom.
Och betaltjänst är väl inte riktigt rätt benämning på ett medlemsskap i en ideell förening ;)
Självklart ska man ha ett mervärde genom att vara med i sällskapet, varför skulle man annars vara med ??
Vill man inte vara med, så finns ju Blocket!
//Calle
Fr-BuBu
Underbart! Men NÄR kommer det igång igen. Det är ju halva nöjet att kolla in köp o sälj när man går in på ciklid.se.
Joakim-Draktoft
Jag vill inte gå ut och lova en tidpunkt som sedan spricker och orsakar irritation, men om jag säger att det sker innan semesterperioden så ljuger jag inte, även om jag utifrån så långt som jag hittills kommit, tror att det är klart innan dess.
bmwpower
Bra jobbat joakim bättre att det tar tid och blir ordentligt istället snabbt och dåligt
imported
Jag kollar framförallt köp&sälj sidan på ciklid.se och det tror jag att även många andra
besökare gör.
Om man tittar på den begränsade medverkan i övriga forumet.
Varför måste hela köp&sälj stängas ner för att ett nytt konstrueras
kan inte det gamla vara kvar och så byter man bara när den nya varianten blir klar?
Stänger man ner en av de mer välbesökta delarna av en hemsida tycker jag att man
klart och tydligt markerar det och presenterar en handlingsplan. och datum när det
kommer igång på nytt
Ni som saknar funktionen kan besöka andra sidor under tiden med liknande funktioner
som firren.com, Very important cichlids, Nordvästra Skånes akvarister osv flyttar
tillräckligt många användare så får vi andra intressanta köp&sälj sidor att besöka.
Nojj
Instämmer med föregående talare - visste inte om att de sidor som nämndes hade köp och säljdelar, men ska genast ut och leta reda på dem. Har lite abstinens.
Det är ju inte så att folk säljer ciklider på blocket, har faktiskt sökt där men glöm det, det blir inga träffar.
När kommer k&S tillbaka!?!
Zaphi
lenistråkigt om det ska bli en betaltjänst!
Du har nog missuppfattat det hela. Det du gör när du använder ciklid.se är att du nyttjar en sajt som är helt och hållet uppbyggd av personer som jobbar ideellt i en förening utan vinstintresse. Att kalla det en betaltjänst är felaktigkt. Antingen går du med i föreningen och har gott samvete för att du stöttar din hobby eller så går du inte med, har sämre samvete och får leva med att du inte kan använda alla tjänster som en god ciklidist kan :) (lite skämtsamt skrivet, men ändå)
Zoopet är helt annorlunda. Det är ett privat företag med ekonomiska vinstintressen, även om ägaren säkert skulle säga annat :)
Torsten
Håller faktiskt med! Varför stänga ner det gamla i väntan på det nya?? Dessutom utan att ha en tidsplan när det nya skall komma upp? "Innan semesterperioden" är väldigt vagt tidsmässigt då vissa väljer att ha semester redan i maj och andra i augusti....