jarinen
juristen
Varför måste hela köp&sälj stängas ner för att ett nytt konstrueras
För att det gamla inte var bra och missbrukades av tvivelaktiga figurer.
Mvh Jari
jarinen
Sen hoppas jag att i det nya köp&sälj inte byggs in funktion för kommentarer som på zoopet. Där det mesta avhandlas förutom just det som skall säljas, kan vara allt om annan inredning eller lösning på bilden som man postar. Helt enkelt såna brevvänner som alltid är involverade när det gäller annonsering men är lätt att avfärda via mail. Så som Zoopet har, så blir ju brevvänsproblematiken offentlig för alla att se.
På zoopet har jag tagit bort annonser i förtid på grund av detta.
Mvh Jari
bmwpower
Det vore bra om det blir som danskarnas ciklid sida så dom som är företagare separeras från privata.
Så slipper man företagre ibland privat får det är ju lätter att hävisa dom dit som tidigare inte följt reglerna.
ciklidMartin
juristenNi som saknar funktionen kan besöka andra sidor under tiden med liknande funktioner som firren.com, Very important cichlids, Nordvästra Skånes akvarister osv flyttar tillräckligt många användare så får vi andra intressanta köp&sälj sidor att besöka.
Det verkar NU som även vanlig användare kan lägga in annonser på Very important cichlids. Sedan har vi också Michael Persson's
www.riftlakes.com där man under "tjänster" kan lägga in annonser.
Sannolikheten för att det skulle kommit in några nya annonser mellan gångerna man går in på sidorna är dock rätt liten.
MalawiMannen
Ska bara berätta att det kommer mer o mer trafik på very-important.se
Du måste vara medlem för att lägga upp annons men det tar dig 1 min o kostar dig inte en krona.
O vad jag har förstått så får folk sålt sina saker där.
Vill bara ge folk ett alternativ så länge innan ciklid kommer igång igen
Kanske jag fortsätta hålla den öppen för att ge folk fler ställen o bättre nät att nå varandra
kommer fler funktioner längre fram
o allt tar sin tid.
Mvh Lasse
Johnny_1
Fritt fram
Detta alternativ Lasse är ju hur bra som helst, tydligen inga som gnäller numera.
Ser att det är mer än din sida som man kan köpa o sälja på,,,;-)
MalawiMannen
Får hoppas det
Är inte ute efter tt ta folk från ciklid.se
Vill bara hjälpa folk som vill sälja sina saker
Johnny_1
MalawiMannenFår hoppas det
Är inte ute efter tt ta folk från ciklid.se
Vill bara hjälpa folk som vill sälja sina saker
Och köpa andras!
MalawiMannen
Ja klart
Man söker alltid ngt
Har du msn jhonny?
Det är johnny som är nere ibland?
mek
De siter du nämner har dock sina säten i Malmö/Söderort. Finns det ingen site som har sitt säte närmare Stockholm?
Johan
ah va segt att vänta..kan man inte under tiden får annonsera i nån tråd. enkel att plocka bort om det missbrukas samt att ni ser vem som lägger in annonser om man är medlem. om inte. låt iaf medlemarna få annonsera i nån tråd tills det nya är klart.
MalawiMannen
vet tyvärr inget om det
Men vet att folk bor lite över allt som finns på min sida
Varför startar du inte en sida då Mek?
Johan
köp o sälj finns oxå på..
finns även nu ett köp o sälj avd på
http://sacichlids.forum24.se/sacichlids-forum-18.html
mek
"Varför startar du inte en sida då Mek?"
Har varken ngn egen hemsida (förutom på zoonen etc), nätkoppling hemifrån eller kunskap om hur man bygger/finputsar dessa :)
Har dessutom fått svar på annonser jag lagt in på Malmösidorna, så det verkar gå ändå.
wenger
Fattar inte heller varför man inte låter det gamla vara tills det nya är klart. Men men...
Barr
Per-B
Skälet till att man stängde är väl uppenbart? Sidan missbrukades av företagare som annonserade på en marknad avsedd för privatpersoner. Det går ju att klura fram på förstasidan eller genom att läsa i denna tråd.
Frågan gäller väl egentligen om det var rätt beslut? Om det bara är medlemmar som kan annonsera kan dessa också straffas vid missbruk. Exempelvis genom att de stängs av från forumet efter upprepat missbruk. Men eftersom vem som helst kunde lägga en annons på Köp- och sälj så fungerar inte den taktiken. Då finns två vägar att gå:
1. Fler moderatorer så att "illegala" annonser försvinner snabbt och skadan minimeras.
2. Stäng Köp- och sälj i x antal veckor till nya annonsplatsen är klar.
Jag tycker (utan att ha all information) att alternativ ett hade varit ett bättre alternativ. Eftersom man nu valt alternativ två från styrelsens sida så hamnar medlemmar i kläm. Det skulle man kunna kompensera genom att "hänga ut" de skyldiga så vi vet var vi inte ska handla i fortsättningen. ;)
Per-B
Jahadu Barr, det var ju inte så rasande väl gömt.
Men du tror inte att du motarbetar styrelsens intentioner nu då? I inlägg ett och allt. Jag tror inte att jag har lust att hjälteförklara dig. Har du ett annat nick normalt eller brukar du glida runt som gäst?
ozric
Nu fattar jag ingenting! Hur kan sidan som Barr länkar till vara öppen med aktuella datum och så när inte "köp och sälj" på 1:a sidan är öppen???
Wilhelm
Ja det är ju märkvärdigt! Det betyder alltså att bara länken till köp o sälj är borttagen på sidan 1 och själva köp o sälj sidan funkar precis som förut bara man vet länken dit.
Så jag förstår inte heller varför det är så.
Medlemmarna ska väl inte straffas för att några snåla handlare måste gratis annonsera i köp o säljavdelningen.
Släpp sidan loss och stäng av dom som missbrukar köp o sälj!!!
Det finns väl moderatorer?
Nuså ska jag ut o hämta svarta mygglarver!