Bara att beställa av en akvariebutik och sen åka och hämta det hos han men 720 väger ju 115 kilo och 1125 väger ca 215 kg så man får ju va 2 st ;).Mitt i mot mitt 1125 står det ett 540 och ett 300 liters som inte suns på bilden.Nackdelen med stora kar är att det är jobbigt att hantera och att det krävs utrymme samt starka golv,men att sitta och titta i ettstort kar är så mycket roligare en helt annan upplevelse,men oavsett storlek på kar så är ju det viktigaste att man har kul och att få följa fisken's liv
citat:Ursprungligen skickat av Ricard
citat:Ursprungligen skickat av FI
Ja tänk den som ändå hade plats för såna stora kar... Jag har ett 222, ett 375 och ett 60 och det finns nog inte ens 50cm ledig vägg någonstans i lägenheten. :P http://fredrik.isaksson.homeip.net/dirgallery/do/guest/viewimage?gallery=15&image=akvarium39_alla.jpg
Det är rätt facsinerande att se din uppsättning kar Fredrik. Jag menar, så aktiv som du är så kan man tro att du sitter med ett dussin sådana kar som den väldige ;) Hoffa stolt visar i sin lokal. Det är till inspiration för oss som tycker att vi "bara" har det ena eller det andra. Jag sitter här och tycker synd om mig själv för att jag bara har ett kar (+ 60l i vardagsrummet - med Malawi!) på 720 liter. Frustrationen över att inte kunna springa iväg och köpa en liten grupp festae-yngel för att man har ett gäng skitsnygga subadulta Red Head från Fredrik Hagbloms kallender-firre... Det är frustrerande... Kul att du är så aktiv utifrån det du har. Jag hoppas verkligen att detta inte får en nedlåtande ton nu, som om att du "bara" osv... Jag tycker bara att du är grymt produktiv och drar i många trådar och skriver på ett sätt så att jag exv. på allvar har fastnat för de större firrarna Annars skulle jag ju inte vara på denna tråd... :D Gött jobb!
Hoffa, dina burkar får mig att må ;)! Du behöver inte vara orolig. Det är bara gammal hederlig svensk avundsjuka som hägrar... Kul att se iaf. Är de specialbesällda? Off-topic men hur fraktar man ett sånt as?
ps. vilken aktiv tråd. Sitter ni på skola/jobb eller hemma ds.