citat:Ursprungligen skickat av Ricard
Nej det klart att man vill ju inte köra karet i botten, men vad kör du för filtrering+cirkulation till dessa 222 liter?
Ett ensammet Eheim 2215 ytterfilter, jag tror det pumpar runt 500 liter per timme. Jag har haft funderingar på att stoppa dit ett till då det är bra att ha vid rengörning så det alltid finns åtminstone ett inkört filter. Det blir i princip som att börja om från början då jag rengör det här filtret, vid senaste rengörningen så fick jag dessutom påhälsning av cyanobakterier... Inte kul.
Ang skyggheten så lär den väl försvinna när han allt mer börjar ta för sig utifrån sin återvunna pondus - eller..?!!
Jo kanske, han har i alla fall blivit lite mer aktiv i karet sedan han började äta, han gömmer sig fortfarande så fort jag rör mig framför karet men simmar runt mer då jag sitter en bit bort.
Det är alltid lika kul med bilder och jag klurar som bäst på vad man skall ha för en digicam... (Z1 - är den bra och prisvärd? Vad bör jag tänka på när jag handlar digicam?)
Jag kör bara med brorsans gamla Olympus C-700 UZ, den är bara 2-megapixel och bilderna är brungrå innan man trixar lite med photoshop, men jag tycker ändå den duger till att fota akvariefisk för att lägga upp lite bilder på nätet så länge man inte har så höga krav. Z1:an är säkert jättebra, brorsan har A1:an och den är hur grym som helst enligt min amatörmässiga bedömning, Z1:an ska väl vara lillebror typ.
Men sök på forumet så hittar du massor av trådar om val av digitalkamera, jag tror t.o.m. Z1:an har diskuterats i någon tråd.