daniel_i_malmöMen "schlager-festivalen" är väl bara något vi kallar det? Numera heter det ju melodifestivalen. Och på engelska Song Contest.
Det heter väl European Song Contest. Jag vet inte om det hetat Schlager annat än på svenska..med risk för att göra bort mig.
Varför ska en musikstil vara med och tävla där när det finns en massa andra "kanaler" att visa upp sig på? Jag tycker bara det känns tråkigt med en tävling som snart tappat sin själ och sitt unikum. Det är verkligen inte första året jag känner så utan den här nedåtgående trenden rent musikaliskt har pågått ganska länge.
Vad jag tycker är fel är att det är för få länder som ger sin låt en speciell nationkänsla...jag tycker att Melodifestivalen ska vara ett alternativ och ett unikum mot den vanliga kommersiella musiken.
Lordi till all ära...men det är inte det som jag mest är emot...utan hela arrangemanget nuförtiden.
Sacrium: Ja du...kan det ha något samband att du är Hårdrocksskribent och av den anledningen känner till Lordi?...Hm...jag har inte ens sett den titeln...än mindre hört talats om Lordi. Jag skulle vilja höra hur man definierar och urskiljer en schlager ur Lordis vinnande låt. Nej det här är helt enkelt fel. Så känns det för mig...