Jonas E
Stefan: Lordi måste väl ha varit bäst i den tävligen, de vann ju. Kombinationen catchy refräng, explosiv show, helt jävla galna kostymer och grymt annorlunda bidrag gjorde att de sopade golvet med resterande bidrag.
Bara för dom vann, säger det inte att dom va bäst. Däremot tror jag dom sannerligen väkte uppmärksamhet. Explosiv show? Nja skrattframkallande fyrverkeri snarare, galna kostymer? Nä snarare patetiska gris dräkter... Sopade govlet med resterande artister?
Sopade golvet med resterande artister gjorde dom inte enligt mitt tycke, utan möjligen uppmärksammades mest för deras i majoritetens ögon extrema show.
Hade jag fått katagolisera musik så är min uppfattning att detta var ett hån mot hårdrock. Lordi själva chockades ju av att dom vann. Säger inte det någonting? Tror dom ärligt talat gjorde det som en kul grej. Hade jag stått i en sån grisdräkt på schlager så hade jag nog fått hålla mig för skratt.
Alla har ju som sagt olika smak, men på något sätt så känns det verkligen konstigt att folk uppskattade det här. Jag tror nog mer på att folk ringde in å rösta på Lordi för att det va en kul grej... Inte för att musiken va bra. Dom vann å det är nice, men det hade ju inte gjort något om det va bra hårdrock.
På deras skivor dom släppt så är inriktningen på deras musik dödsmetal med mer growling. Å detta var som sagt anpassat för att passa eurovision...