Mike_Noren
Micke: har du nån länk? Jag är som sagt sugen på att få en acceptabel uv-kamera till överkomligt pris, märke är inte så kritiskt (plus att jag har en gammal Nikon Coolpix 4500'a, fast de finns väl knappast hårda hus till).
Carl: de slavblixtar jag sett har ingen kabel alls, utan bara en liten IR-sensor som känner av när den interna blixten avfyras, och då avfyrar den externa blixten. När jag använt slavblixt har jag dragit ner kraften på den interna blixten så mycket det går, för att den inte skall bidra märkbart till exponeringen.
mek
Min kamerautrustning har jag köpt begagnad för ca 20 000, och den består av en Canon systemkamera i ett Delphinus aluminiumhus, macro+domeport, canon usm 20-35 + canon 28-80 objektiv, blixtarmar med totalt 6 delar (för 2 blixtar dvs) och 2 sea&seablixtar (YS-50 + YS60). Båda blixtarna är kopplade med kabel. Mycket utrustning blir det, men skall man dyka, har man mycket utrustning ändå ;)
Priset låter kanske billigt? Pja... kameran är en Canon EOS 500N (kanonkamera i detta syfte ;)