Micke
Som redaktör vill jag bara påminna alla medlemmar om att sommar och semester är ett utmärkt tillfälle för att få lite tid över till att skriva en artikel till Ciklidbladet. Eftersom vi numera har som mål att alla nummer ska innehåla 56 sidor så finns det ständigt behov av fler artiklar, och ju fler som bidrar desto större blir bredden på innehållet.
Skicka era bidrag till michael.persson@ciklid.se
PatrikMalmo
Jorå, grunderna till två stycken är lagda och håller på att vidareutvecklas... ;)
Hilsen,
P
Wilhelm
Bara det regnar en massa så ska jag skriva en.
Micke
Då håller vi tummarna för att det blir en regnig sommar i Linköping :)
mAuse
Det är bara å skriva om vad man vill antar jag eller? T.ex nybörjare... Med allt vad det kan innebära lr upplevas? Sköter ni korrektur ifall svenskan skulle tryta?
Zzzit
Eftersom jag är sjukskriven så har jag ju tid, men vet inte vad som är av intresse? Babbla på om min odling och de fiskar jag har känns kanske inte så kul eller intressant!?
Har ju iofs hållt på med fisk i ca 35 år så lite finns det ju att berätta! :D
Micke
Så länge som det finns någon form av koppling till akvaristiken så är det fritt fram att skriva om vad man vill. Jag vet att många är blygsamma och inte tycker att de har något att skriva om, men alla har något att berätta. Det kan vara t ex. en beskrivning av sitt akvarium, sin favoritciklid eller en projektbeskrivning av ett bakgrundsbygge eller något likande.
Visst, alla artiklar korrekturläses :)
Joakim-Draktoft
ZzzitEftersom jag är sjukskriven så har jag ju tid, men vet inte vad som är av intresse? Babbla på om min odling och de fiskar jag har känns kanske inte så kul eller intressant!?
I ditt fall så hade ju en artikel om förändringar inom akvaristiken över 35 år varit superintressant.
Vad som gällde ´73 behöver ju nödvändigtvis inte gälla ´03.
En sådan artikel skulle jag se fram emot.
ChristianAlfredsson
Har redan skickat in en artikel och har en till på gång. Hade tänkt skriva om min el-central igen. Det var ju några år sedan sist. ;-)
Zzzit
Joakim DraktoftI ditt fall så hade ju en artikel om förändringar inom akvaristiken över 35 år varit superintressant.
Vad som gällde ´73 behöver ju nödvändigtvis inte gälla ´03.
En sådan artikel skulle jag se fram emot.
Skall klottra ihop lite så får vi se vad det blir! Det har ju hänt lite på de åren ja!;)
Joakim-Draktoft
ZzzitSkall klottra ihop lite så får vi se vad det blir! Det har ju hänt lite på de åren ja!;)
Härligt !!!
ett annat sådant tips för de som int ekan vänta är att titta i artikelarkivet söka på art och läse en från tidga år och en från senare år och jämnföra.
http://www.ciklid.se/ciklidbladet_index.asp
Jag utlovar mycket intressant läsning.
PatrikMalmo
Zzzit,
vet inte om det är just sjöciklider du pysslat med under dessa år, men det är skoj att läsa om när de introducerades i Sverige, vilka arter som kom först, vilka som var poppis och vilka fantasipriser det var på dem - då. :)
Hilsen,
P
Stelin
Micke,
Jag går o klurar på en artikel om filter/filtrering, tror nog att det kommer en så småningom från mig när det gäller detta.
Micke
Det var många bra artikelförslag som kom upp i tråden :) Nu hoppas jag få se lite resultat också ;)
Ted
ZzzitEftersom jag är sjukskriven så har jag ju tid, men vet inte vad som är av intresse? Babbla på om min odling och de fiskar jag har känns kanske inte så kul eller intressant!?
Alltid kul att läsa om folk som odlar, enligt din signatur har du fisk i en pool också??
Zzzit
Stämmer bra! Fiskarna stortrivs eftersom det inte finns något "slut"!!! Runt runt i hela stim! Kul att se dem! Och de växer bra som f-n! :D
Micke
Jag håller som bäst på med att arbeta med Ciklidbladet 3 och kan konstatera att det behövs en hel del ytterligare artiklar om vi ska kunna uppnå målet att ha 56 sidor i alla årets nummer.
Wilhelm
deadline?
Inte ett regnmoln i sikte!
Micke
För CB 3 är det deadline den 23/7 och för CB 4 omkring månadsskiftet sept/okt.
imported
Huvva 23/7 det är snart snälla skribenter skriv även om regnet inte kommer!
mvh Lennart