Micke
Lennart 2Huvva 23/7 det är snart snälla skribenter skriv även om regnet inte kommer!
mvh Lennart
Lennart har inte du något att bidra med till melemstidningen? I din profil står det att du är akvarist sedan länge så något har du väl som du kan dela med dig av.
Även om det är nära till deadline för Ciklidbladet 3 så kommer det ju fler nummer.
imported
JO då så småningom kanske det går att få i hop något men man får ju inte fingrarna ur!
Det gäller ju att bestämma sig för ämne och det är inte lätt Akvaristiken är ju stor. Kanske något om levande foder odlat och fångat!
Mvh Lennart
Micke
Lennart 2Kanske något om levande foder odlat och fångat!
Det låter som en lysande idé :)
Lutt
blir mer och mer sugen på att skriva en artikel. men vem är det man skickar bilder och text till?
vet inte om jag hinner till deadline nu i juli men kanske till nästa nummer cb4. för artikeln pågår för tillfället:)
Micke
Du skickar artikeln till mig, min adress hittar du i första inlägget.
Här finns en artikel med lite tips till att skriva en artikel:
http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=726
Zzzit
Jag har börjat skriva, och den är klar i tid! Om det är något att ha låter jag dock vara osagt! ;)
Micke
Det låter bra.
PatrikMalmo
Hmm, deadline den 23. Får dra på lite då!!
Hilsen,
P
Wilhelm
Det har bara regnat i en ½ timme här och jag hann inte ens ta fram papper och penna :´(
och snart är det den 23:e
Men till nästa nummer bör det ha kommit lite innesittarväder, så då blir det minst 1 artikel, det lovar jag!
Micke
Ja till den 23:e ser det magert ut. Jag hoppas på mer av era sommaralster till nästa nummer.
Micke
Uppdaterar igen med förhoppning om att fler än jag har semester kvar. Än så länge så har tråden bara resulterat i en artikel :´(
ChristianAlfredsson
MickeUppdaterar igen med förhoppning om att fler än jag har semester kvar. Än så länge så har tråden bara resulterat i en artikel :´(
Jag har under dagen tagit de fotona jag ska ha till min artikel om akvarierummet. Det tar nog någon vecka att skriva den också...
PatrikMalmo
Isch, jag skäms lite... men jag HAR börjat på två artiklar och har bilder till en tredje. Semestern har dock behövt användas i lokalen. Det är däremot väldans lugnt på jobbet, så jag kanske kan sitta där och skriva... ;)
Hilsen,
P
dinajel
Jag har artikel på gång där planen var att hinna klart innan förra deadline. Men sen kom semesterresan ivägen. Men den bör komma i god tid innan deadline för CB4!
Prayerman
Just nu är jag i en hejdlös renovering och samtidigt inflytt (och samtidigt beställt ett kar 180*65*60), plus att jag drar till Grekland på fredag i två veckor.
Men jag kan ju skriva ner något om mitt besök i Berlin.
Micke
Det låter som du har en del att skriva om Tomas, besök på akvariet i Berlin och nytt kar på gång :)
dinajel: Låter bra. Ta den tid du behöver, det kommer ju alltid ett nummer till av Ciklidbladet :D . Det viktiga är ju att man bidrar, inte när man gör det.
Patrik: Din förra artikel var ju lång som flera artiklar. Har du tre likadana artiklar på g så kan det vara värt att vänta på ;) .
Tony
Christian, jag misstänker att du har någon bra bild och förmodligen lite text om hur man kan bära sig åt vid ålfångst i stora akvarier? ;)
Alexander-Ylipaa
Stipendieartikel är på G till CB4 och, CB1 för 2007 :)
Micke
Deadline för CB 4 blir den 24/9.
PatrikMalmo
Tja, växtartikeln måste vara klar innan dess så du kan räkna med lite material från mig i allafall. Får se hur det går med artikeln om filtrering, tycker jag har kört fast lite där.
Hilsen,
P