Jonas Eanemon, en av forumets forumsvärdar uttryckte att han inte tyckte om papegojfiskar på ett väldigt fel sätt i mitt tycke och fick svar på tal. Efter att jag talat med admin kom vi helt enkelt fram till att istället för att låta den aggressiva debatten gå vidare (och låta din undran om hur att sköta papegojfiskar på rätt sätt komma i kläm) tog admin helt enkelt bort tre eller fyra inlägg. Det var den enda vettiga saken att göra.
Ja, nu hänger jag med! Förmodligen har jag missat en del (raderade?) inlägg. Här går det undan minsann! :)
Jag har insett att det gärna följer debatt i spåren på en papegojfråga (och frågor dyker upp rätt ofta när man inte är erfaren inom området) och jag uppskattar varmt att en del här engagerat sig för att undvika en fördömande ton gentemot de som ändå - av en eller annan anledning- håller denna fisk. I mitt fall handlar det om att jag blev engagerad i en fisk som blivit ensam. Att den behövde kompisar blev jag informerad om, och idag bor tre av sorten hos mig.
Nämnas bör också i sammanhanget att jag blivit kontaktad personligen på ett mycket vänligt sätt genom funktionen "privata meddelanden", och att det inte ligger några "hard feelings" någonstans.
Vänliga hälsningar till er därute,
Anemon.