Alexander-Ylipaa
Varför kan vi inte ha lika intensiva debatter i ciklid relaterade trådar? ;)
StefanL
Det finns...gäller bara att hitta dom Alex. ;)
Robin
Om vi bara kunde hållas till ämnet så.. ;)
Torsten
Jag skulle vilja veta mera exakt VAD som tydligen stör vissa när det Bumpas annonser??
Ingen har nämnt att det finns trådar i forumet som ibland Bumpas, allt för att bara hålla dom i liv.. Som om det egna existensberättigandet hängde ihop med tråden!
Hade det rört sig att det kom en 15-20 nya annonser om dan och av dom va 4-5 Bumpade så kanske jag oxå skulle kunna vråla på hjälp från Stalin, Polisen eller varför inte Polpot??
Som det skrevs innan, det finns såå mycket annat........
Per-B
Är du ute på politisk kampanjresa Torsten? Larva dig inte, det här handlar inte om höger eller vänster. Det handlar om respekt för varandra.
För mig handlar det om att min annons inte ska försvinna nedåt i listan med fart och bli mindre synlig för att vissa hela tiden raderar och återskapar sin annons i syfte att alltid ligga högt i listan, synas på entresidan (som färskaste annons) och presentera sin annons som ny!
jarinen
Om jag sätter in en annons och 3-4 st sätter igång o bumpa sina annonser för att hamna framför min så jämställer jag det med att bli pissad i ansiktet. Ok , so what, det finns viktigare saker här i världen men det säger en hel del om den som bumpar som person och den vill åtminstone jag inte ha på ciklid.se överhuvudtaget.
Men som sagt det får vi leva med, verkar omöjligt att konfigurera bort utan att vi andra drabbas vad gäller en bra köp&sälj.
Mvh Jari
Felipe
J
Hade det rört sig att det kom en 15-20 nya annonser om dan och av dom va 4-5 Bumpade så kanske jag oxå skulle kunna vråla på hjälp från Stalin, Polisen eller varför inte Polpot??
QUOTE]
Kanske bast att kalla in Bush?
Han hittar sakert nagra ciklidterrorister bland oss och "fixar" snabbt sa att det inte finns nagot forum att klaga pa....
(sorry!)
ozric
FelipeJ
QUOTE]
Kanske bast att kalla in Bush?
Han hittar sakert nagra ciklidterrorister bland oss och "fixar" snabbt sa att det inte finns nagot forum att klaga pa....
(sorry!)
Haha!! Bäst i dag....
Per-B
Njuter också. :)
Perikles
Ok, omröstningen tenderar att gå i ickebumparnas favör. Går det att lösa detta tekniskt? Går det t.ex att jämföra den senaste inlagda annonsen med ifall annonsörens mailadress finns i någon äldre annons, eller att innehållet stämmer överens eller något liknande. Blocket.se är stenhårda på detta, vet det av egen erfarenhet. Man blir tvungen att pynta om man ändrar och vill ha upp sin annons på topp.
Cheers
Jonne
tege
Vill vi betala för köp & sälj?
Enda sättet att komma ifrån ev. annonsbumpning är nog att som Blocket ta betalt för nyreg och sen för förändringar av annons. Vill vi ha det så?
Som hederliga svenskar vill vi ju förståss ha det gratis och sen ska vi ha ett krångligt regelverk bara för att ingen ska bli avundsjuk på andras uppfinningsrikedom.( ironi )
Om säljaren vill sälja till högstbjudande borde vara upp till honom, troligen får han färre kunder om han inte kan sätta ut ett rimligt pris.
Hoppas köp & sälj får fortsätta i sin fria form. GRATIS.
malplacerad
Fjädern som blev en gödkyckling?
Jag har då inte uppfattat det som störande med bumpningar och "skumma" rubriker.
Jag kollar annonserna varje dag, letar efter det jag är intresserad av och sen surfar jag vidare på forumet.
Förstår inte riktigt varför man ska införa någon form av stasi metoder för att brottas med ett trots allt ganska litet problem, lägg ner energi på att hjälpa till med artregistret eller skriva ciklidbladsartiklar istället ;)
tege
En sak jag saknar i nya köp & sälj är att kunna sortera länsvis. I övrigt ser jag inga problem. Vill folk dumpa får dom väl göra det.
Micke
tegeEn sak jag saknar i nya köp & sälj är att kunna sortera länsvis.
Det går genom att använda fritextsökningen för att söka på län.
Bright_Blue
Bumpning är inte ok tycker jag iaf, alla borde få ha rätt o ha sin annons överst på listan ett tag utan att den åker ner direkt pga av en del bumpar.
Haacke
Måste få fråga om jag, som jag gjorde med min annons hade en ändring i mitt fall hade jag ingen värmare med i min första annons nu har jag fått tag på detta och vill lägga till detta i den nya annonsen hmmmm behöver admin för att ändra men jag gjorde så att jag skrev om anonnsen och sedan tog bort den första nu ville den visst inte gå bort första gången men sen försvan den annonsen var ändrad och mellan vissa tidpunkter fanns min annons med nästa lika förutom att jag lagt till detta med värmaren..... Är det då att *bumpa*?
Visst jag skulle kunna kontakta en admin så kanske den kunde ändra min annons men tyckte inte det skulle behövas....
deelay
Haacke
Nej det är inte bumpning... det är bara lite noobish så det e helt ok tycker iaf jag =) nästan lite charmigt hehe
Haacke
I vilket fall som helst så raderade jag alla(båda) min annonser så behöver jag inte tänka mer på att jag har "bumpat" runder på Ciklid.se :(
deelay
lol du hade ju inte bumpat... du skulle ju lägga till nått, helt normalt ju =)
malplacerad
deelaylol du hade ju inte bumpat... du skulle ju lägga till nått, helt normalt ju =)
Det finns säkert folk som tolkar det som bumpning.
Hoppas att Haacke inte är avskräckt från att lägga in fler annonser.