PelleJag menade "Rio uruguay´s....flod system". Syftade på de iaktagelser som Wolfgang Staeck har gjort i Sao Borjas området (i Brasilien).
Vad jag vet så har det inte hitills varit känt i "apistokretsar" att Borellii kunde fångas, så långt söderut som i Uruguay (landet). Jag undrar, blev Sven Kullander överraskad över att kunna fånga Borellii i Artigas?
Vad jag har förstått av de diskussioner som har förts på Apistogramma.com´s forum, så har även förekomsten av Commbrae i Uruguay givit en del "höjda ögonbryn" bland en del experter (syftar i första hand på Mike Wise) .
Mvh/ Per
OK!, NU AR JAG MED....
DET HADE INTE FORVANAT MIG OM STAECK HADE FANGAT BORELLI DA HAN VAR HAR FOR NAGRA AR SEDAN OCH FANGADE (ILEGALT...) NAGRA FA MIL FRAN SAMMA PLATS.
OM SVEN BLEV OVERRASKAD?, VET EJ, FRAGADE INTE :(
MEN JAG TROR INTE HAN BLIR OVERRASKAD LANGRE NAR DET GALLER FANGST I URUGUAY, VI HAR JU FANGAT EN DEL ARTER SOM "INTE" SKULLE FINNAS I DE VATTENDRAGEN DEM FANGADES(BASIN) SASOM NAGRA CRENICICHLOR OCH GYMNOS.
MAN HAR VETAT OM A.commbrae I SALTO (100 Klm. soderut om A.borelli platsen) SEDAN 1996 TROR JAG....
ENLIGT MIN ERFARENHET BEHOVER EN DEL EXPERTER BLOTTA NER SINA FOTTER LITE MERA INNAN DE UTTALAR SIG ;)
DET ENDA JAG KAN UTTALA MIG OM AR DET ATT A.commbrae FINNS I FLERA PLATSER RUNT OM I SALTO OCH ARTIGAS, OCH A.borelli HAR AN SA LANGE BARA FANGATS I ARTIGAS.
MEN JAG KAN ABSOLUT INGENTING OM APISTOS; HAR BARA FANGAT DEM MEN ALDRIG TAGIT NAGRA MED MIG HEM.
(oj var jag var sur idag......sorry.....det beror nog pa att vi ska ge oss ut pa fangst denna helg och det har regnat sedan i tisdags...)