Micke
Årets sista nummer av Ciklidbladet börjar ta form. Glädjande nog gjorde nödropen efter artiklar nytta och även årets sista nummer kommer att innehålla 56 sidor. En almanacka i A4-format för 2007 medföljer också.
Det blir en bra mix med artiklar med b la. reportage från Zierfische & Aquarium i Duisburg och en artikel av Ad Konings om Tropheus-varianter i Tanzania mm mm. Mer detaljer om innehållet kommer senare.
Det beräknas komma ut till NCS medlemmar i slutet av november.
Är du inte redan medlem så passa på att bli det nu! Då får du alla årets 4 nummer av Ciklidbladet (4x56sidor) och den fina almanackan för 2007 samtidigt i slutet av november.
VF
Jag betalade in medlemmsavgiften den 25/9. Får jag tidningarna och almanackan i november??
Mikael-W
VFJag betalade in medlemmsavgiften den 25/9. Får jag tidningarna och almanackan i november??
Ja, det skall Du få då. Välkommen som medlem!
VF
Tackar.
imported
Hej på er allihopa!
Hej!
O, vad roligt den absolut bästa ciklidtidning som finns på Tellus yta kommer snart,jag ser verkligen fram emot Ad Konings artikel om:) tropheus,tidningen borde nomineras till akvarietidningarnas Oscar statyett,:) :) :) :D :D :D :D Mvh Ann-Mari
Micke
Haha, vilken ambassadör du är för vår medlemstidning annmari :D
Akvariets Oskar har ju flera gånger gått till personer som arbetat med Ciklidbladet:
http://hem.passagen.se/dunger/Oskars/Oscar.html
imported
Hej!
:D Hej!
Jo jag vet Mikael men tänk dig ett framtida scenario i Hollywood där man ska kora akvarieföreningar från hela världen och ni i styrelsen inom NCS står på podiet med strålkastarna på er och inför miljoner tv tittare får ni ta emot Hollywodds akvarie Oscar ur handen av någon världsberömd Hollywodd skådis exempelvist Sir Anthony Hopkins,alla skådisar i Hollywodd vill bra prenumerera på CB för att den är i första världsklass,nåja dettas är kanske lite av fantasi men tänk vad roligt det vore och skulle man få rösta då röstar jag för att CB får denna Oscar,:) :) :) :) :) Mvh Ann-Mari
Micke
Det låter jättebra annmari :D med dina lovord måste vi snart bli nominerade ;)
Micke
Här är omslaget.
imported
Hej!
Hej!:)
Vilken fin första sida måste vara en Malawi,hur stort är reportaget om tropheus Micke?:) Mvh Ann-Mari
imported
Hej!
Hej!
Här kommer en dikt tillägnad världens bästa ciklidtidning CB:
När vi CB nu kan läsa vår ciklidkunskap då jäsa,
styrelsen nu jobbar på,våra telningar i vatten gå,
guldsömm diskus och Piraya,alla gör oss väldans skraja,
Odla fisk och skriv artikel,även om du ej får ett nickel,
Att vara ciklidist,det är ej att ha det trist,
Nu vi glädja oss åt lekpar,i varje litet lekkar!
Mvh Ann-Mari PS Denna lilla dikt tillägnar jag Miakel och hela den fantastiska styrelse vår förening har,och jag lovar att leverera bilder på mina troffar så snart jag kan:) :) ;) :D :I :) :) :D :)
tege
MickeHär är omslaget.
Är bilden lika med reklam för Nols Ciklidhobby??? Eller är det tvärtom???
Micke
Det är Christians bild av en demasoni.
Rhodebaert
Ursäkta om jag är lite tjatig, men nu när man har betalat, kan man inte få vara NCS-medlem här på forumet?
Micke
RhodebaertUrsäkta om jag är lite tjatig, men nu när man har betalat, kan man inte få vara NCS-medlem här på forumet?
Har du ansökt om medlemsbehörighet i forumet?
http://web2.ciklidbladet.se/forum/faq.php?faq=ncs_faq#faq_ncs_member
daniel_i_malmo
annmariHej!
Här kommer en dikt tillägnad världens bästa ciklidtidning CB:
När vi CB nu kan läsa vår ciklidkunskap då jäsa,
styrelsen nu jobbar på,våra telningar i vatten gå,
guldsömm diskus och Piraya,alla gör oss väldans skraja,
Odla fisk och skriv artikel,även om du ej får ett nickel,
Att vara ciklidist,det är ej att ha det trist,
Nu vi glädja oss åt lekpar,i varje litet lekkar!
:-) Skitbra. Högläsning av denna dikt måste in som en fast punkt på nästa ciklidstämma, naturligtvis uppläst av författaren själv!
tege
MickeDet är Christians bild av en demasoni.
och den bilden har Nols ciklidhobby som logga på sina sidor på nätet, det kan man väl kalla smygreklam?*-)
Rhodebaert
tegeoch den bilden har Nols ciklidhobby som logga på sina sidor på nätet, det kan man väl kalla smygreklam?*-)
Eller var ditt inlägg smygreklam? Jag visste ju inte det om bilden innan du sade det. ;-)
ChristianAlfredsson
När du säger det så har jag nog plockat samma bild.. Tog en serie bilder som var bra.
Ändrar på Nols hemsida så fort jag bara kan... eller så byter vi framsida ;-)
Har en bild på en bra M/Cat också.
Micke
Vi väljer omslagsbilder till Ciklidbladet som har en anknytning till innehållet. Denna gång råkade det sammanfalla med en bild som Christian har använt på ett annat håll också. Det är inget konstigt med det och det händer ganska ofta. Vi är en ideell förening som är beroende av artiklar och foton från våra medlemmar och kan inte köpa exklusiv rätt till materialet. Dom som bidrar med foton kan använda dem på egna hemsidor och sälja dem till andra ändamål också.