Lenmar: Ett bra inlägg som till viss del speglar forumet och dess rykte ganska bra. Jag vet inte om jag är någon forumrebell i den benämningen, men jag upplevs kanske som det.
Meningen med ämnet var absolut inte att den skulle bli avskräckande utan mer meningen att se om vi kunde höja intresset för ciklidorienterade ämnen då jag tycker att det ibland blivit alldeles för mycket foto och andra trådar. Dessa trådar är berättigade också och som jag skrev i öppningsinlägget så gillar jag att läsa de trådarna. Särskilt Duisburg, men även andra liknande, är väldigt roliga att ta del av då det återges resor som medlemmar gjort tillsammans. Mycket intressant läsning.
Men...när trådarna blir för många och för "privata" så är det önskvärt att man samtidigt försöker bibehålla mängden trådar om akvaristik och ciklider som ändå är forumets huvudinriktning. Folk som kommer in på forumet ska väl helst se och läsa trådar som berör hobbyn och ciklider, det tror jag iallafall ger bäst reklam för föreningen i längden, medans de sk sidohobbyna ska ses som mycket trevliga "add on" eller som vi i Sverige säger "grädde på moset".
Du känner mig inte, Lenmar, det är det inte många som gör här...men du känner mig som Tricella på Zoopet.com även om det var en stund sedan jag var där.
Maria...det här är något av det bästa med NCS...och jag avslutar med att citera Micke...
Micke...och Maria, sätt nu in medlemsavgiften så att du kan läsa om Duisburg i nästa nummer av Ciklidbladet!
Se nu till att bli medlem och ha mycket nöje av Ciklidbladet, NCS och föreningens hemsida och forum på ciklid.se!