ZaphiSnacka om att behöva tassa försiktigt. Det hela började ju med ett långsökt påhopp på en pyttedetalj jag skrev på Zoopet! Det här är så fånigt så jag skall faktiskt tacka för mig i denna tråd! Inte ofta jag gör det! Vi ses kanske i någon annan tråd! ;)
Det vore även bra om du som forumsvärd tassade försiktigt ibland och kunde tåla att bli exemplifierad. Du låter exemplet få för stora proportioner av någon anledning, förmodligen därför att jag kommit åt minst en öm punkt hos dig.
Jag tycker att det som du beskriver som långsökt är mycket träffande tråd som visar ett enstaka exempel på ett snabbt flyttat fokus mellan ett akvaristiskt betraktelsesätt och ett fotobetraktelsesätt. Ett sådan här snabb flytt mellan olika betrakelsesätt förekommer ofta i 3 bilders seriestrippar.
Tänk er:
Bild 1 Två personer och den ene frågar "Vad skall jag för firrar med mina blå delfiner?"
Bild 2 Den andre svarar " Blå delfiner är blå.... Komplementfärg till blå är gul.... Då ska du ha Saulosi eller Golden!"
Bild 3 Ralph Lindbergs bild, där en blå Delfin slukar en Saolosi.
Du kan väl åtminstone försöka se det lite ur ett humoriskt betraktelsesätt, iom att du inte håller med om mitt "flyttat fokus resonemang"?
Det är Stefan och jag som fått mest ovett i tråden. Lite ironiskt är att just Stefan skrivit en räkmixartikel i ciklidbladet, som jag spann vidare på och skapade en tråd av. Hursomhelst det blir säkert kononbra med artiklar i ciklidbladet som går direkt till tråd för vidare diskussioner direkt här på forumet. En bra ide!!!
malawijanne
så tänk till lite nu och gör något bra nu efter den här diskussionen. mvh janne
Ibland när jag skrivt något Off topic på zoopet, så har jag tänkt så här. Nu får du se till att försöka skriva i tre akvarietrådar efter det här, eftersom det iaf är ett till största delen en akvariesajt.
Kanske det kan vara något bra, som malawijanne efterlyser? Då får vi åtminstone proportionerna 3 till 4 på innehållet.
Även jag har lessnat på tråden, men var ändå nyfiken på att läsa ikapp från gårdagen.
Inga fler tangenttryckningar kommer från mig i denna tråd.
F.ö. tycker jag att det är anmärkningsvärt att en forumsvärd lämnar en tråd.