ZaphiTony har väl inte fel direkt, men inte helt rätt kanske... Analogt och digitalt "brus" är ju samma sak på så sätt att det är något som genereras för att skapa en bild i dåligt ljus, men självklart är strukturen långt ifrån samma. Det går inte att jämföra direkt och det var väl inte meningen att jag skulle försöka göra det heller. Detta ställer ju i princip alla digitalfotografer inför problemet att alltid vilja plåta med låga ISO-tal fast man kanske vill återskapa brus i efterhand.
Får mig att tänka på musik och analog/digital distortion. Analog dist eftersträvas ju i vissa sammanhang, och kan vara riktigt snyggt, medan den digitala distortionen är en helt annan, och låter *blääää...aj i örat*
Bara en parantes.
För övrigt är jag väldigt imponerad av era foton. Laesk: dina hdr-bilder är fantastiska (begreppet är helt nytt för mig) och Zaphi, jag var inne och kikade på din hemsida. Suveränt bra tycker jag. Själv tycker jag det är väldigt kul att fotografera, och har väl knäppt en och annan bild som jag är nöjd med. Jag har ingen dunderutrustning dock ;)
/Anders på Hisingen