daniel_i_malmö
Jag undrar också om en tiopoängare skall ges till en helt igenom perfekt bild, eller till månadens bästa bild? I och med att man inte måste rösta på alla bilder blir det konstigt med detta röstsystem.
Man får väl rösta på alla bilder, förutom ens egen då - eller för den delen det vet jag inte om man får, oavsett vilket jag röstade på alla foton igår.
Fotona får sedan ett snittbetyg utgående från de röster den fått. Är det 5 st som röstar på ett foto och dessa ger 10, 8, 6, 4, 2 så blir snittet 30/5=6. Är det fyra som röstar och dessa ger 10, 8, 6, 4 så blir snittet 28/4=7. Det är väl inte så konstigt utan ett hyfsat rättvisande resultat.
Så fungerar det ju med skolbetyg också - dvs man får ett snittbetyg i de ämnen man får betyg i.
Däremot tycker jag att det är himla segt att ladda upp fotona till fullformat (blir kanske bättre när ni får en egen server) och sen tycker jag att det är fel att inte alla fullformatsfoton visas i samma storlek. De foton som inte kom plats på min skärm utan man var tvungen att scrolla runt på för att kunna se gav jag dåliga betyg eftersom de inte gick att bedömma rätt.