Christian AlfredssonJag spånade helt fritt. Idén är lika bra nu som då. Så fort den går att genomföra bör man göra det.
Om det är en bra idé eller inte låter jag vara osagt, men att koppla på betalsystem på en enkel e-handels lösning kostar idagsläget cirka 1000:- i start, 0,95% i transaktion (dock minimumavgift per månad på cirka 299:-). Tillkommer gör arbete med att få allt att funka dvs programering. Kostnaden avser mastercard och visa. (
www.dibs.se)
Det går också att koppla till bankbetalningar, dvs betala med dosa. Ytterligare kostnader och mer tid att lägga ner..
Personligen så vet jag inte om det antal betalningar som genomförs mellan medlemmarna och NCS (cirka 1400 st /år kanske?) berättigar en investering i tid och pengar för att "underlätta" medlemsskap och betalning.
Jag tycker det funkar bra som det är nu. Men med tanke på den kvalitét som ciklid.se och tidningen håller så skulle jag personligen inte ha något emot att man höjjer avgiften på medlemsskapet med nån hundring.
Jag tror däremot inte på olika priser för olika tjänster, ett medlemsskap och allt ingår är nog mer rätt.