Christian TJag är dock övertygad om att det skulle bli betydligt fler medlemmar om man genom ett endaste knapptryck fick möjlighet att registrera sig som medlem. Antingen via e-system (kanske krångligt det också) eller genom ett inbetalningskort som förifyllt hamnar i brevlådan.).
Jag kan inte låta bli att bli nyfiken :). Var hittar man det trollspöet som genom EN knapptryckning hittar mitt konto och vet att det ska dra just 250:- och sen också vet att pengarna ska föras över till NCS-konto?
Jag har inte hittat den knappen någonstans när jag skullat betala något, men det kanske finns där någonstans :I.
För mig är det enkelt att göra en knapptryckning och hitta den information som behövs här:
http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=716
Och om jag måste ha en bit papper som stöd kan jag skriva ut denna:
http://www.ciklid.se/bilder/Betalning_NCS_via_postgiro.jpg
Sen är det bara att göra betalningen samtidigt som man betalar sina andra räkningar via internet. Skulle man fortfarande använda pappersversionen av PlusGirot får man se till att ha en trave tomma inbetalningakort hemma, det hade jag alltid när jag körde pappersvarianten och det fungerade bra.
Christian T
Hur vore det om man via ett knapptryck (där man givetvis registrerar sig) kunde få senaste numret av Bladet gratis (provex) tillsammans med ett inbetalningskort för innevarande/nästkommande år.).
Tanken är bra och har diskuterats. Det som talar emot är att det skulle bli svårt att beräkna upplagan.
Christian T
Jag tror också att föreningen förlorar potentiella medlemmar genom att ett sent inträde på året ger retroaktiv utdelning (dvs man får årets gamla nummer).
Skälet till att medlemskapet avser kalenderår är främst för att underlätta för den medlemsansvarige. NCS är en förenings som drivs med idella krafter vilket ibland är lätt att glömma bort. Även om man blir medlem sent under året så för man ju fantastiskt mycket för pengarna, i år ingår 224 sidor Ciklidblad, en affisch och en almanacka.
Man ska ha i åtanke att bara för några år sedan hade Ciklidbladet betydligt färre sidor och ändå var medlemsavgiften högre - 295:-
Att NCS i år har fler medlemmar än någonsin tidigare under sin 40-åriga historia tycker jag visar tydligt att det det är värt pengarna att vara medlem i Nordiska Ciklidsällskapet. Men nu börjar vi komma lite från ämnet som var hur ciklid.se kan förbättras.