Ted
bättre sätt att se bilderpå medlemmarnas akvarium typ
http://www.cichlids.dk/akvarier/
kanon när man också kan kommentera..Xmas:)
Per-B
Pettson, så här ser sidan ut hos mig i Firefox 1.5.0.9:
Första sidan hem personer är just nu aktiva på ciklid.se
...och så här i IE:
Första sidan 92 personer är just nu aktiva på ciklid.se
Vad kör du för version av Firefox?
Wilhelm
i forumet står det (firefox version 2.0.0.1)
Första sidan hem personer är just nu aktiva på ciklid.se
på första sidan står det (firefox version 2.0.0.1)
Första sidan hem 69 personer är just nu aktiva på ciklid.se
så det är bara en liten teknisk kod som saknas
Robin
Hur va det med Snabbsvarsfunktionen i forumet? Den saknar jag väldigt mycket. Har den funnits eller är det bara zoopet som influerat mig? Iom att vi inte tillåter formatering av texten så tycker jag snabbsvarsfunktionen gör sig bättre för latmasken (jag själv) som tycker att ett extra klick med musen känns jobbigt.
Ralph
Varför inte en RSS-feed så att man kan prenumerera på t ex nya inlägg / ämnen i forumet?
Det är ganska enkelt fixat via XML. Jag och en kollega sitter och kollar på det på "vår egen" hemsida och intresset har varit väldigt stort från de vi har frågat.
blackened
Jag tycker att de infogade bilderna i trådarna ska vara klickbara, så att man kan se de i ursprunglig upplösning. Särskilt nu när fotandet utvecklats så dramatiskt att många av bilderna faktist gör sig bra på helskärm :)
Tony
blackenedJag tycker att de infogade bilderna i trådarna ska vara klickbara, så att man kan se de i ursprunglig upplösning. Särskilt nu när fotandet utvecklats så dramatiskt att många av bilderna faktist gör sig bra på helskärm :)
Just en sådan funktion är ju helt klart värt att överväga. Jag kan dock lova att en sådan funktion skulle bli enbart för medlemmar. Den nya servern "äger" vi ju själva vilket innebär att medlemmarna och annonsörer hjälps åt med finansiering av fler diskar när behovet dyker upp.
Per-B
När jag går in på forumet så väljer jag rullgardinen "Nya inlägg" och funktionen "Visa alla nya trådar". Jag väljer sedan den mest spännande tråden och läser den. Därefter väljer jag på nytt "Nya inlägg" och "Visa alla nya inlägg". Då kommer jag tillbaka till vyn "Visa alla nya trådar" och där är den tråd jag läst avmarkerad. Perfekt!
Bara ett litet förslag till detaljförbättring: När jag går in i en tråd så läser jag den (som alla andra) uppifrån och ned. När jag kommit till slutet skulle jag vilja ha funktionen "Visa alla nya inlägg" på en knapp där jag befinner mig (dvs. längst ned i tråden) så jag kan klicka på den och komma tillbaka till den vy där jag ser alla aktuella trådar samt vilka som är lästa och inte.
En liknande funktion finns i många forum där jag hänger och jag uppskattar den. Förutsättningen för en ändring är givetvis att andra forummedlemmar har samma beteende som jag. :)
Ralph
Per BjellertNär jag går in på forumet så väljer jag rullgardinen "Nya inlägg" och funktionen "Visa alla nya trådar". Jag väljer sedan den mest spännande tråden och läser den. Därefter väljer jag på nytt "Nya inlägg" och "Visa alla nya inlägg". Då kommer jag tillbaka till vyn "Visa alla nya trådar" och där är den tråd jag läst avmarkerad. Perfekt!
Med en RSS-funktion behöver du inte gå in på sidan för att få fram alla nya trådar, utan de dyker upp bland bokmärkena istället. Se bifogad bild.
panna
Nu har jag inte läst allt om detta, så är det en repris så ha överseende. Det finns en del snälla människor här som lägger ut små filmer på YOU TUBE. Och de senaste inläggen syns till höger. Om alla när de laddar film till YOU TUBE skriver ciklid.se så går det att söka och man hittar rätt direkt. Det underlättar om man varit borta ett tag. tex. sök på dreamhack, så ser du en massa filmer därifrån. Bara att välja vad man vill titta på. Vad vill jag med detta? En liten knapp som säger ciklid.se. Kanske lite svårt att ordna vad vet jag. mvh. Jouni
Jonas-E
kan vi inte ha livekonsert direktsänt sisådär varannan fredagkväll då det är fullmåne?
Nä, seriöst, tycker de mesta e bra på ciklid.se, de funktioner jag vill ha finns här. Men lite mer Ninja Magic live hade inte skadat. (
www.ninjamagic.tk)
"where lightning strikes once, a Ninja strikes twice" från "the way of life" av Ninja Magic.
blackened
Jag skulle gärna se en möjlighet att ge de som har ett konto på forumet kritik efter hur affärerna på köp och sälj har fungerat. Håller precis på och krånglar med en, vad det verkade på forumet, seriös kille, som 5 veckor efter betalning fortfarande varken skickar ytterfiltret jag betalat för eller vill sätta tillbaka pengarna på mitt konto. Han envisas med att han ska ringa och prata, men gör det aldrig.
Det vore trevligt om man på något vis kunde varna andra köpare efter såna här missöden. Särskilt eftersom det handlar om en kille som sätter ut annonser ganska regelbundet. Ebay har till exempel ett utmärkt system för säljarkritik. Det torde vara väldigt enkelt att ordna någon förenklad motsvarighet. Det räcker ju gott om man kan skriva en liten rad i personens profil.
Mvh
Tony
Tanken med köp&sälj-kritik är bra. Dock krävs att all kritik i sådana lägen lämnas av personer som inte är anonyma.
ChristianAlfredsson
HakanM
Jag skulle vilja ha en ny kategori som heter något typ "aktuellt från en akvarieaffär".
Det finns idag en del affärer som har sina lagerlistor på nätet, mer eller mindre
uppdaterade. Det är naturligtvis resurskrävande att uppdatera listor så det är iofs
inte konstigt att dert är så. Jag älskar att läsa och dregla över dessa listor.
Ännu roligare hade det varit om folk som nyligen besökt en affär kunde skriva i
denna nya kategori en typ kort besöksrapport med vad som fanns i butiken
vad gäller ovanliga arter/ särskilt vackra fiskar av vanliga arter, ( obs endast positiva saker).
Det kan väl kansker till viss del kallas reklam men för den goda sakens skull så....
maltandis
Jag skulle tycka det var kul om vi kunde ha något liknande
http://www.aquabid.com/
fast det kanske inte funkar i vårt avlånga land. Skulle gärna ropa in lite nya firrar. Är det kallt och jävligt som det är nu får man väl bjuda på "grannens" fiskar och pumpar eller vad det nu är som ska krängas. Köp och sälj funkar ju bra, kanske kan utökas med auktion oxå?
Robin
blackenedJag skulle gärna se en möjlighet att ge de som har ett konto på forumet kritik efter hur affärerna på köp och sälj har fungerat. Håller precis på och krånglar med en, vad det verkade på forumet, seriös kille, som 5 veckor efter betalning fortfarande varken skickar ytterfiltret jag betalat för eller vill sätta tillbaka pengarna på mitt konto. Han envisas med att han ska ringa och prata, men gör det aldrig.
Det vore trevligt om man på något vis kunde varna andra köpare efter såna här missöden. Särskilt eftersom det handlar om en kille som sätter ut annonser ganska regelbundet. Ebay har till exempel ett utmärkt system för säljarkritik. Det torde vara väldigt enkelt att ordna någon förenklad motsvarighet. Det räcker ju gott om man kan skriva en liten rad i personens profil.
Mvh
Svarar han inte på sin telefon när du ringer?
Erik-Osterlund
Något som jag kom på är:
När man ska starta en ny tråd och skriver t ex "nitrit" i rubriksraden så får man upp gamla trådar som innehåller ordet "nitrit" och kan då välja efter att ha kikat på dessa om man fortfarande vill lägga upp en ny tråd i ämnet.
Jag vet att det finns längst ner, men då har man ju redan skapat en ny tråd.
Kanske inte bidrar till aktivitet på forumet men det känns ju onödigt att starta nya trådar med "samma" frågor hela tiden. Hade den funktionen funnits när jag startade min tråd om filtermaterial och bakterier kanske jag inte hade dragit igång den. Å andra sidan blev det en del intressanta inlägg där, och jag fick lära mig lite nya saker...
Hmmm...
Sen kan man så klart söka, men jag gör inte alltid det utan drar istället igång en ny tråd.
Hoppas ni fattar vad jag menar fastän jag har flummat lite och diskuterat med mig själv :P
Ulrica
Jag är alldeles ny här och vet därför inte om följande önskemål redan är avhandlat någonstans, men jag skriver det i alla fall...
Jag som helt ny på ciklider sitter och tittar igenom varenda beskrivning som är listad tex. under "Malawi". Var och varannan innehåller varken bild eller beskrivning och en del innehåller bara en bild. Jag skulle önska att detta framkom redan i listan till vänster, med något sorts tecken. Utan bild och text kanske med ** och utan text kanske med *. Då behöver jag inte kolla igenom alla i listan om jag är ute efter att hitta fina fiskar tillexempel....
Tony
Ulrica, det jobbas kontinuerligt på artregistret och det kommer säkerligen aldrig bli 100% komplett, men bra nära. Eftersom föreningen bygger på till 100% av medlemsinsatser vore det ju kanon om man bläddrar förbi någon "tom" artbeskrivning om en art man själv har koll på, för då är det bara att skriva en och posta en bild :)