Christian TNu tycker jag ju egentligen att ALLT borde vara fritt på sidan och att tidningen och andra kringarrangemang och erbjudande borde vara nog för att motivera ett medlemskap.
Eftersom ciklid.se är en så pass stor del av NCS organisation är det en självklarhet att betalande medlemmar skall få tillgång till fler funktioner än icke-betalande medlemmar! Varför skulle allt vara gratis? Det är ju uppenbart att medlemsavgiften är en financiering för att utveckla sidan och därför skall de som betalar få tillgång till mer.
Att hemsidan är ett skyltfönster stämmer bara till vis del eller inte alls. På många sätt är hemsidan en mycket stor del av det som NCS gör. Jag tycker att fler saker borde stängas för icke-medlemmar. Det skulle höja värdet i medlemskapet. I GCG skall vi nu exempelvis göra det dyrare för icke-medlemmar att besöka enstaka föredrag vi organiserar.
Sen är ju jag av den uppfattningen att jag inte alls förstår hur man kan hålla på med ciklider och inte vilja stötta en sådan otrolig organisation som NCS som verkligen för hobbyn framåt på så många sätt!
Men det du säger genomsyrar ju ALLT föreningsarbete idag tydligen. Att de som är medlemmar inte förstår hur mycket jobb det ligger bakom är en sak. Men att de som inte är medlemmar alls och inte betalar en enda krona inte ens är nöjda och ställer massvis av krav, det tycker jag är skrattretande!
Detta är inte riktat mot dig egentligen Christian T, utan jag talar helt enkelt av erfarenhet och rent generellt. Visst får man alltid ge tips!