StefanL Härliga troffebilder kattsta och Björn! Kachese har länge varit min favorit troffe, eller åtminstone topp 5. När man ser dessa foton skulle man lätt vilja ha varenda troffe art! Alla är vackra på sitt sätt...
ozric Bärnstenenen vet jag ej fångstplatsen på köpte dom för en månad sen skikar några nya bilder på bärnstenar samt kachese ihop med maswa Snygg fisk!! Bärnstenen ser redigt stora ut!! HUR stora e de??
Bright_Blue Det är väl bara o köpa en grupp troffar Malawe :) Malawi är disco, troffar är rock"n roll.
StefanL Jo men då får jag köra mix då...för jag gillar både hårdrock och disco..hehe. Jag tror jag kör på Aulonocara "firefish", Tropheus duboisi, Sciaenochromis fryeri och Labeotropheus fuelleborni...det blir blinka blinka och dunka dunka!*-)
Falkoping-Andreas En nytagen bild på några Kiriza honor som fått komma i 900 liters karet. Man ser även några hästnosar och ancistrusar på bilden men hoppas det är ok trotts vi är i troffe tråden ;) . Meningen är att jag endast skall ha honor i detta karet en tid framöver för att de skall få växa till sig en del innan de slås ihop med hanarna igen. får de gå utan o leka så kommer de växa bättre och man slipper få en mega skillnad i storlek på hanar honor var min tanke.
tezz Falköping En nytagen bild på några Kiriza honor som fått komma i 900 liters karet. Man ser även några hästnosar och ancistrusar på bilden men hoppas det är ok trotts vi är i troffe tråden ;) . Meningen är att jag endast skall ha honor i detta karet en tid framöver för att de skall få växa till sig en del innan de slås ihop med hanarna igen. får de gå utan o leka så kommer de växa bättre och man slipper få en mega skillnad i storlek på hanar honor var min tanke.Nu får du ju visa en bild på hela karet
THORLEIF BjöMina Kalambo växer så det knakar (känns så iallafall) och en hane har börjat ta revir. Ska bli kul att se hur han blir i teckningen som vuxen. Mvh Björn fine kalamboer;) mvh Carsten.
Barracudan Man blir ju ruggit sugen på troffar igen när man ser alla fina bilder. Det var många år sedan jag på allvar hade troffar. Verkar som bukvattensot och liknande har minskat eller? På denna tråden verkar det ju mest vara glada miner...
Cutekid På lördag blir det till att hämta ett gäng troffar till, 40 st f1 tropheus sp. Katonga och ca 45-50 st f1 tropheus moorii Kasakalawe som ska gå i lokalen. Ska bli kul med Katongan, har sneglat länge på den. Såg även att mina canary cheek hade lekt.
Stephan-E Nu har man fått hem en grupp VF Chilanga red och en mindre grupp Red Belly. Imorgon är det dags att hämta den större gruppen med Red Belly samt en grupp Golden Kushangaza (F1). Var ett tag inne på Katongan som är en av de snyggare troffarna men burkarna räcker inte till trots utbyggnad.
specmats Katonga är verkligen snygga, hade en vf grupp för 2 år sen som ja tyvärr inte har kvar, dock några enstaka yngel blev det:)
Falkoping-Andreas På lördag blir det till att hämta ett gäng troffar till, 40 st f1 tropheus sp. Katonga och ca 45-50 st f1 tropheus moorii Kasakalawe som ska gå i lokalen. Ska bli kul med Katongan, har sneglat länge på den. Såg även att mina canary cheek hade lekt. Nice cutten. Vad var det för size på katongan då? de är ju så jäkla fina om de färgar på som de kan göra.
Falkoping-Andreas Nu får du ju visa en bild på hela karet är nu 13st honor i karet och fler blir det allt eftersom.
Stephan-E Falköping är nu 13st honor i karet och fler blir det allt eftersom. Riktigt snygg burk må jag säga! Kan nog bli en mäktig syn med en stor grupp Kiriza.
Cutekid Falköping Nice cutten. Vad var det för size på katongan då? de är ju så jäkla fina om de färgar på som de kan göra. Katongan är ca 4 cm.
maltandis Skickar inn lite nytagna bilder på mina röda regnbågar ungdjur Tomas Tjena Tomas! Vilken fångstplats kommer dina regnbågar (eller föräldrarna till dom) ifrån ?
tezz Falköping är nu 13st honor i karet och fler blir det allt eftersom.Jag hade tagit bort växten o lagt nåra stora kalk sten där i stället annars