Leopoldi Robin Ska ev plocka fisk från golvet på onsdag så då får vi se hur många det blir. :D ..oops
Robin Leopoldi..oops Är det inte elakt att byta/lägga till ord i ett citat? :D För några minuter sedan.
wofflan RobinFör några minuter sedan. ser riktigt bra ut, vad skall simma i det? edit, såg det i bildtråden
Robin wofflanser riktigt bra ut, vad skall simma i det? edit, såg det i bildtråden Som det är nu (i huvudet); Telmatochromis vittatus Xenotilapia ochrogenys Cyprichromis Kanske någon callochromis... Jag har inte riktigt bestämt mig.
Leopoldi Är det inte elakt att byta/lägga till ord i ett citat? :D Förlåt jag slant på tangenterna....
cichlids4fun en fråga... är det inte lag på att det ska vara täckglas på akvarierna, eller gäller det bara i akvarieaffärer? ;)
LN Snyggt Robin o Gabbi. Man kan inte tro att det är helt nystartat. Ni har verkligen känsla måste ja säga:):)
Gabbi Tack! Skruvcrinumen ska givetvis inte flyta omkring som på bilden. Det var jag som hivade i den när jag började inreda ett gammalt akvarium.
johho NÄr man ser detta akvarie blir man väldigt sugen på att göra motsvarande själv. Undrar om det är möjligt bara. Jag är ju inte "Mr Händig" men det finns säkert folk som mot betalning skruvar ihop en stabil bänk :)
Robin Det gör det säkert men jag ska berätta att jag inte heller fick en helt stabil bänk med detsamma. Fick sätta dit en diagonalgåendes bräda på "väggsidan" av bänken vilket hjälpte. Det som jag tror jag felade lite på är fasningen uppe där övre planet där jag var lite slarvig och det blev inte helt plant.
Robin Idag fick vi hem lite mer fisk. Xenotilapia ochrogenys, Kavalla Cyprichormis sp. jumbo "tricolor" (skriver man så?) Pelmatochromis nigrofasciatus Neolebias trilineatus Gabbi gick lös med kameran här förut. Bild 1. är på ett par (köpta som?) Pelvicachromis taeniatus, Nange. Bild 2. är Pelvicachromis taeniatus "Nigeria green" med tetrorna. Bild 3. är tetrorna lite närmare tyvärr ganska suddig. Bild 4. är på hälften av "nere-karen" Bild 5. är på nyinredd kub med Pelmatochromisen i.
cichlids4fun GabbiTillägg till det jag skrev ovan; lagen godkänner också sarger och nedsänkt vattenyta. tack för infot, då var jag felunderättad, trodde det var djurskyddslagen, och inte bara försäljningslagen............
Gabbi WilhelmVad är det för lustiga blad (översta bilden) Planterat är det en bred vallisneria av något slag och cryptocoryn. Löst är det ek.
Robin Uppdatering Fyllde saltburkarna med vatten nu och först nu ser man hur jäkla bra kompaktlysröret är. Det blir till och med skimmer på bakgrunden. :) Här är en bild så ni ser.
deelay Robin först nu ser man hur jäkla bra kompaktlysröret är. Det blir till och med skimmer på bakgrunden. :) Med det resonemanget är även en osram 25wattare bra eftersom även dom skapar skimmer =) Skimmret kommer när ljuskällan är liten i förhållande till styrkan på källan... Långt svagt lysrör= inget skimmer men har du ett kortare rör med samma watt så får du skimmer... =)