Har läst en massa här i CA-delen och blivit mer och mer sugen på någon större centralare, så igår slog jag till på 3st Synspilum som kommer att få gå i mitt 400l kar tills dess det behövs något större. Malawicikliderna får flytta till källaren och min lilla minilokal där. Ytterligare en anledning är ju att det blir lite mer som "husdjur" nu vilket är kul när man har små barn också.
Jag köpte dem på Herkules i Göteborg och han jag köpte dem av kom inte ihåg var de kom ifrån, finns det möjligen någon här om för något halvår sedan eller så sålt till den affären? Vore kul att få reda på var de kommer ifrån om de inte är från tjeckien eller liknande.
Jag kommer säkeligen att återkomma i denna forumdel med frågor framöver, hoppas det kan bli ett par av dem och att alla inte är av samma kön.
Välkommen till den underbara CA världen:D
Kul att du har slagit till och handlat några Synspila, en mycket vacker fisk som bara blir finare o finare ju större dom blir precis som i stort sett alla CA..
Men som du sa så räcker nog inte ett 400L så länge men det har du ju koll på.
Hur stora är dom nu? Har själv 3 stycken, 1 hane o 2 honor. Hane är ca 22-23 cm och honorna 17-18 cm nu..Ha lite koll så att ingen av dom blir utmobbad, för då kan det gå snabbt..
Mvh Jocke