hej
ja det är xingu 1
tack för tipsen på könsskillnader, har läst att honans överkant på ryggfenan är vit i motsatts till hanen (detta framgår inte av mina bilder ), vad tror du om dem teorin och hur är det med dina?
jag har ett antal som fortfarande har yngelfärg hur kan du se könskillnad på dessa?
ulf
Tja.
jag ska kolla det där med vit kant när jag kikar på mina senare, det är bara en känsla jag har när jag sett den växa upp, och hur de andra såg ut innan de färgade ut, men eftersom den inte vågar färga ut oxå kan det ju bero på den stora hannen, han har liksom blivit lite utstött när de andra blvit ett par och även fått lite stryk ibland...
men nu i torsdags så köpte jag ett vuxet par av Parachromis friedrichstalii ca 20 cm + för att se om det gick att ha nåt sällskap till dem, jag har som du testat en hel del men de slår ihjäl eller äter upp det mesta, men nu när jag släppte i de här så blev de lite skraja (gäddorna), för när de gjorde utfall mot honan(freddie) så spände hon upp sig och ville visa att hon inte backar och sen dess har trion blivit starkare igen och mer tillbakadragna men som sagt jag är fortfarnade orolig för att när de attackerar så gör de ju det i grupp.
ska se om jag kan bygga lite nya revir eller nåt