Joakim DraktoftAv alla de användare som hittills varit aktiva i år så är 289 st betalande NCS Medlemmar, (vilket man kan se på loggan i deras profil), medans många av de andra med stor säkerhet också är medlemmar men helt enkelt missat hur medlemsbehörigheten aktiveras (sker inte med automatik... mer info på: http://web2.ciklidbladet.se/forum/showthread.php?t=55096).
Resterande är förstås poteniella NCS Medlemmar som vi gärna ser som medlemmar i en 40-årig förening med en av de bästa Ciklidtidskrifterna, aktiv Ciklidinriktad hemsida, högt medlemsantal och med många bra rabatter att utnyttja.
Att börja med att läsa och ställa frågor är vägen till ökad nyfikenhet, och därefter sker oftast successivt övergången till ett medlemskap, om ens intresse besvaras tillräckligt bra av de tjänster man utnyttjar.
Så, vi har en hög andel poteniella medlemmar som jag hoppas bemöts på bästa sätt, oavsett om man är gammal i gården eller nygarvad ciklidist. Ett levande forum ger alltid mersmak på sikt. :D
ja det är bra när både joakim och micke ser sin syn på saken, jag vill bara skriva att mitt enda syfte med denna tråden är att skapa en debatt om hur vi kan utveckla ncs och få in lite nya medlemmar.
och en sak som jag ser som ett stort oros moment det är att micke slutar som redaktör.
och det kanske måste bli så, att man kanske till och med måste betala dom som sitter i styrelsen, märk väl att nu så bara kastar jag ut lite tankar som jag har haft. (det gäller att vara väldigt försiktig vad man skriver på detta forumet).
jag hade ju ett förslag hur man kanske kunde få in lite mer medlemmar. det var att om man får lite mer befogenheter så som medlem så kanske viljan att bli medlem blir större.
jag nämnde att bara medemmar får posta bilder, visst är det så just nu, men man kan kringgå det genom att länka till ett annat webbhotell.
man kan göra så att bara medlemmar får sätta in annonser gratis.
man kan göra så att bara medlemmar kommer åt bildarkiv och artbeskrivmingar.så jag säger det igen låt oss föra en debatt sakligt.mvh malawijanne