Wilhelm Jag har åtta stycken Xenotilapia nigrolabiata ***(Xenotilapia sp. red princess) som väntar på mig hos Jan H och 12-13 Ophthalmotilapia nasuta hos Michael Kordon. När ska du ner dit? tåg eller bil?
maltandis Jag var så fokuserad på mina tricoti att jag inte studerade nigrolabiatan närmare tyvärr, och sen hade jag en tid att passa för att hämta Frontosorna i Hellerup - annars hade jag mer än gärna spenderat lite mera tid hos Jan H för att studera och lära mig mer om Tanganyikaciklider. Skulle vara kul att se lite bilder på hela karet/karen med de här grupperna dina. //Kaj De kommer så småningom, nasutan går med två olika hestnaeser, Tanganicodus irsacae Kibishi og Eretmodus marksmithi Bulu Point. Akvariet är på 500 liter 200x50x50 och inrett med BTN-moduler och korallsand.
Kajjjan De kommer så småningom, nasutan går med två olika hestnaeser, Tanganicodus irsacae Kibishi og Eretmodus marksmithi Bulu Point. Akvariet är på 500 liter 200x50x50 och inrett med BTN-moduler och korallsand. Då har vi andra här något att se fram emot! :) //Kaj
maltandis När ska du ner dit? tåg eller bil? Inget planerat, får nog fiskarna hemkörda under sommaren.
Suma Vilken läcker närbild.:) Man behöver ju inte alltid visa allt. Ibland blir det bättre ifall fantasin får fritt spelrum.
Mikael-W Cyathopharynx foae, Magara Nu har det igen gått lite tid sedan senaste fotot. Cirka 4 månader. Nu är de välan utfärgade. Nöjd, och stolt.
DaRe Fantastisk snygg. Den snor jag till artregistret. en hane+1hona +yngel/ungdjur saknas dock. Hehe. Sorry jag är asjobbig jag vet.
Mikael-W Också jag saknar yngel. Men kanske, med tiden. Men ynglen och honorna är ju grå sillar, som du vet ;) (Och, märker att jag klåpat lite med bildarkivet, fotot var inte nytt, utan taget i mars. Sorry)
Doktor-T Vad är det som gör att Cyathopharynx tar sån tid att få att färga? Är det storleken som måste vara rätt eller tar det bara tid för dem att acklimatisera sig? Att det sistnämnda är fallet med VF känner jag dock till.
Repen1 Dom behöver komma upp lite i storlek,ca 15cm, sen så beror det lite på sällskapet (om det är för tufft) Mille
Suma Xenotilapia flavipinnis Isanga Jämlikheten har gått långt i ciklidvärlden. Först tuggar honan, 47074 ... Sen tuggar hannen 47075 ... Då får honan tugga sand 47076 ...Vad kan vi människor lära oss av detta?
johho Vi kan lära oss att om man inte kommer längre än att ha fenor och gälar av delad vårdnad, ja då kanske det inte är något för oss? ;)