Repen1 Väldigt vackra firrar,det där "Suma" som tydligen har kommit längre i evolutionen än vi när det gäller barnpassning. Mille
Suma Har i dessa semestertider tyvärr inte koll på vare sig när de lekte eller när de växlade...de får gå kvar så får ungarna komma den naturliga vägen. De går i ett ganska lugnt kar.
maltandis Begriper inte varför det är så förbaskat svårt att få en bra bild på mina prinsessor! Det är ju inget fel på de där bilderna, fiskarna syns ju och är ju rätt skärpta. Bra där redaktörn.
maltandis Xenotilapia flavipinnis Isanga Jämlikheten har gått långt i ciklidvärlden. Först tuggar honan, 47074 ... Sen tuggar hannen 47075 ... Då får honan tugga sand 47076 ...Vad kan vi människor lära oss av detta? Fina fiskar och foton Mats, som vanligt (y)
DaRe Mikael Får försöka ta ett kort på en hane när de färgat ut då. Hur gick det med bilderna Mikael ? ;)
Mikael-W Hur gick det med bilderna Mikael ? ;) Tja, hyfsat, antar jag, inga kanonkort, men man kan se hur firren ser ut.
DaRe Mikael Plåtade lite i morse i samband med vattenbytet. Denna gång med 70-200-glaset och blixten direkt på kamerahuset. Tungt. Ryggen är öm, axeln är öm. Man måste tydligen vara atletiskt byggd för att fotografera ciklider. Och vilka motspänstiga tölpar de är. Simmar hela tiden, tappar färgerna, fäller ihop fenorna. Och om inget annat hjälper kommer någon anna firre och ställer sig ivägen och bildar mask. Överst: Alfahannen. Har lekgrop ungefär mitt i akvariet. Får därför antagligen mest tjuvnyp. Men dont worry, skadan i ryggfenan läker på några dagar. Ganska fantastiskt egentligen. Mellan: Den minsta hannen, försöker hålla revir till vänster. Nere: En tredje hanne. Har en lekgrop bakom ett stenröse i högra hörnet av akvariet. assnygga som sagt. Bra minne man har. Nu vill jag ju ha bild på hona oxå ;)
Mikael-W Nu vill jag ju ha bild på hona oxå ;) Du får tillsvidare hålla tillgodo med den unga fröken i inlägg 357. Ska sedan försöka ta nya bilder på damerna så småningom.
Anders-i-Askim Bra drag i glaslådan! Äntligen börjar hanarna visa upp lite färg. :D Ungdjur som förhoppningsvis blir mer solid i färgen.
Banderad Anders i Äntligen börjar hanarna visa upp lite färg. :D Ungdjur som förhoppningsvis blir mer solid i färgen. Riktigt fina! /Jocke
Mikael-W 1. En hanne som sjåpar sig vid sin lekgrop. 2. En av honorna. (Ruvar hon? Svårt att säga. Idag gör hon i alla fall inte det längre. Tyvärr.) (Ps. la detta inlägg i fel tråd tidigare. Förstår inte hur det gick till.)
maltandis Ophthalmotilapia ventralis Moba En hane som vill göra fler, men honorna gömmer sig och behöver biffa till sig lite. Den här hanen bestämmer i mitt 960-liters, Petrochromisarna och hästnäsorna får hålla sig undan nu när han är sugen.
maltandis Mikael 1. En hanne som sjåpar sig vid sin lekgrop. 2. En av honorna. (Ruvar hon? Svårt att säga. Idag gör hon i alla fall inte det längre. Tyvärr.) (Ps. la detta inlägg i fel tråd tidigare. Förstår inte hur det gick till.) Nu har de hamnat rätt, och de är riktigt fina. Jag hoppas mina foae blir lika fina om något år.