56ovwal Köpte 1 VF par OB hos Mal-TaVi och ytterligare 1+2 VF "normala" hos Cichlidenland i fjor. I våras hade jag bara hanarna kvar och strax innan årets resa återstod endast hanen på bilden :-(. Blev inköpt ett nytt litet gäng VF 1+2 hos Mal-Ta-Vi vid årets resa för några veckor sedan . Skam den som ger sig! Som bonus visade det sig att en av honorna tuggade och hade spottat 7-8 yngel i påsen. Har fastnat för O. nasuta, men tyvärr har jag hittills inte haft någon större lycka med dom.
maltandis Ophthalmotilapia nasuta Namansi En bild till på hanen och en bild på några fler. 4845248445
DaRe De kommer så småningom, nasutan går med två olika hestnaeser, Tanganicodus irsacae Kibishi og Eretmodus marksmithi Bulu Point. Akvariet är på 500 liter 200x50x50 och inrett med BTN-moduler och korallsand. Kibishi, kan det vara Kibige som menas. Hittar inte Kibishi i Tanganyikasjön?
maltandis Ophthalmotilapia nasuta Kipili Kibishi, kan det vara Kibige som menas. Hittar inte Kibishi i Tanganyikasjön? Jups, det stämmer. Fick hem mina vildfångade Guldnasutor idag :) Här lite bilder, kommer att plåga er mer sen när de känner sig hemma hos mig och visar lite mer av det gula.
maltandis Cyatopharynx foae Linangu Micke Oj vad fina. Riktig guldklimp ;-) Tack Micke ! Ja de här gillas här hemma. Här lite bilder på en foae som jag köpte som 4 cm i våras. Den färgade ut efter att gästerna från Köpenhamn och redaktör Wilhelm hade åkt hem.
DaRe Jups, det stämmer. Fick hem mina vildfångade Guldnasutor idag :) Här lite bilder, kommer att plåga er mer sen när de känner sig hemma hos mig och visar lite mer av det gula. Jäklar vad gula och fina! Enkla tre poäng till tävlingen kan jag tänka! :)