Mikael-W Nu har de hamnat rätt, och de är riktigt fina. Jag hoppas mina foae blir lika fina om något år. Tack! Ja, de lyser upp källaren. Var fundersam om huruvida ett 720 skulle vara alltför litet, men tillsvidare har det fungerat.
Banderad Coola fiskar! Mina ventralisar lyckades förresten med första leken, det blev dock bara fem yngel men jag är glad att hon höll hela vägen. Honan visade inga tendenser att spotta när jag håvade henne och flyttade över henne till spottkar heller. Så det lovar gott inför framtiden. /Jocke
maltandis Coola fiskar! Mina ventralisar lyckades förresten med första leken, det blev dock bara fem yngel men jag är glad att hon höll hela vägen. Honan visade inga tendenser att spotta när jag håvade henne och flyttade över henne till spottkar heller. Så det lovar gott inför framtiden. /Jocke Härligt, verkar vara många som vill ha just den ventralisen Du får fixa kölappar :)
RobinH Jo, hoppas de kommer igång på allvar som sagt. Men de är ju unga än så länge :) /Jocke Vilken fångstplats på ventralis har du Jocke?
Anders-i-Askim Snyggt! En riktig pulshöjare yngel med förälder! Bättre än så här blir det aldrig, bra jobbat!
Suma Härlig yngelbild. Så himla skönt att se. Grattis. [/quote ]Snygga firrar, och kul med yngel :) Anders i[/quote ]Snyggt! En riktig pulshöjare yngel med förälder! Bättre än så här blir det aldrig, bra jobbat! Tack.Har tyvärr inte lyckats se när hannen tar över tuggandet men det sker ganska tidigt efter leken.De är duktiga yngelvårdare men tyvärr har jag en ensam Calvus hona i karet som gärna äter levande.
maltandis Ophthalmotilapia nasuta Namansi En av hanarna börja visa lite mer färg än de andra, de är ca 8 cm.
johho Dare, det står vad det är för fisk :) VF Ophthalmotilapia nasuta Mabilibili OB Den såg intressant ut.