"Den såg ju fin ut men ser ganska snäll ut, inte alls lika sammanbiten som jaguarer."
Jag håller givetvis med, jaguarerna regerar totalt när det gäller utseendet. De blir ju dessutom bara vackrare och vackrare ju äldre de blir, mönstret utvecklas och blir mer och mer komplicerat hela tiden.
Men jag tycker själv att citrinellumen ser riktigt fin ut den också... på sitt sätt. Citrinellumen är som en liten färgklick i akvariet på något sätt. :)
Appropå jaktmetoden...
Neontetror är för långsamma för att behöva jagas på allvar, jättedanior däremot...
Appropå matproblemet...
Det är ju inte livsviktigt att de börjar äta pellets, pellets är bara ett smidigt foder som redan har de flesta nödvändiga näringsämnen, i övrigt så funkar det ju bra med annat foder också. Men se till att skaffa någon sån där vitaminblandning att droppa på frysfodret om du endast ger dem frysfoder. Jag vet inte vad som händer om de inte får i sig alla näringsämnen men det är ju alltid bättre att ta det säkra före det osäkra.
Hur som helst, så länge de äter annan mat och verkar pigga och allerta så är det nog inget problem, det vore värre om de matstrejkade helt och hållet.
Mvh Fredrik Isaksson