Beast jag håller med dig helt. När jag hör sällskapsakvarium dyker ett snyggt välplanterat växtakvarium upp med sand, sten och massa växter med tetror och lite ciklider (ditt akvarium på pricken;)). Diskur lär funka jätte bra i ditt akvarium, de leker ju i naturen bland rötter o. dyl. antar jag, jag har inte varit där men tror inte att det är blå bakgrund och botten i glas med några krukor iallafall :P
Men jag har för mig att diskus ska ha ganska varmt vatten (30-32 grader?). Vet inte säkert kanske bara något jag fått för mig, men 28 grader lär väl funka bra?
Mmm ok det har jag också hört, är det så alltså att Discus MÅSTE ha 30 grader eller mera för att må bra och frodas ( i ett normalt tempo ) eller gäller detta också bara vid odling? Eller kan dom klara sig och må bra i mina 28 grader, tänker väl mest på dom övriga invånarna i karet, dom kanske INTE mår så bra av dom temperaturerna?
Alltså, (känns som jag börjar upprepa mig själv nu) Men kan Discus funka i mitt kar med dom förutsättningarna utan att det blir på bekostnad av dom övriga invånarna eller ska jag lägga ner tanken med Discus helt och hållet?
mvh Jocke