Ventilation och avfuktare har jag tänkt på. Det är även därför jag ska ha fram betongen genom att ta bort det inklädda. Vad det gäller pumpar och så lär jag börja med mina 6 kar, och mina vanliga innefilter. För att sedan gå över till någon kraftigare pump som kan driva allihopa karen (för det lär bli fler på sikt).
Peter: Vi får väl ta en limningslektion någon gång framöver, kombinerat med en massa öldrickning (dock efter själva lektionen). Plats för limning, och öl finnes ;)
/Jocke
Bra ide, du limmar jag dricker.....fast iof så fixar jag bägge om du vill - till ett visst läge....;) om det är nåt så är det bara att fråga, men som de säger här innan så tänk efter först.
mina prio hade varit.
1. golvbrunn
2. vatten framdraget
3. någon form av fläktsystem - avfuktare, för att det ska vara kostnadseffektivt undrar jag om man inte ska ha någon värmeväxlare eller dylikt för att återvinna slösad energi.
4. All el, draget i taket (slippa sladdart och dylikt på golvet)
5. förbered för sådant du tänkt installera framöver tex luftpump eller Centralfilter avloppsrör luftrör mm även om du inte använder det i början så är det f-n så mycket enklare att installera när lokalen är tom som när det står en massa akvarier där
därefter hade jag brytt mig om akvarier fiskar och lysrör, doppvärmare hade jag inte använt alls finns bättre sätt att värma loklen med.
men ta god tid på dig med att bygga lokalen, det tjänar du på.
vill du ha nån hjälp eller tips så tveka inte, du vet att vi kan fixa en del prylar lite billigare än de flesta oxå...