Lutt Lutt... menar du att du köpte 3st för 4500kr? Eller va de 3st du hade? Japp jag sa ju som en grupp tropheus. Ja 3st har jag men jag hade köpt fler om inte det hade börjat växa spindelnät i plånboken:).
Laesk Japp jag sa ju som en grupp tropheus. Ja 3st har jag men jag hade köpt fler om inte det hade börjat växa spindelnät i plånboken:). Endel lägger hutlösa pengar på objektiv/kameror, å andra på fiskar :P
Lutt Endel lägger hutlösa pengar på objektiv/kameror, å andra på fiskar :P Hehe exakt du är en lika bra kolsupare;)
StefanL Börjar bli riktigt sugen på att ordna ett kar till i lägenheten med Cyprichromis och Tropheus...*suck* Har verkligen fattat tycke för Cyprisar! Snygg "gammal" röd rubin....
palleh Bild 1 Fuelleborni Katale hona Bild 2 Tropheus Chilumba hona Bild 3 Min halv nyinförskaffade Lithobates hane
imported Lite victoria- och malawiciklidbilder Bild 1: Lithochromis rubripinnis Bild 2: Mbipia lutea Bild 3: Lipochromis sp. "matumbi hunter" Bild 4: Pundamilia sp. "crimson tide" Bild 5: Tramitichromis intermedius
discusred En rysare då :) Ush rysligt snygga Kaj!!! Måste blunda, jag har betämt mig för vildfångade nästa gång. Nu kommer man inte kunna somna, när du har satt såna här aptitretade i skallen på en.
B-mark Lite mer kvistar, löv och rötter i sydamerikabiotopen. Uaru amphiacanthoides, Geophagus brasiliensis, Heros severus. (Akvariet på 960 liter belyses med två lysrör och 6 spottar).
imported Lite victoriabilder Bild 1: Mitt senaste köp, Haplochromis sp. Migori river Bild 2: Platytaeniodus degeni Bild 3: Ett missbildat yngel som jag gett Marakelyn som levande foder, men den här lilla gynnaren har varit för snabb. Någon som har nån teori varför de blir sådana, har sett liknande yngel av alla möjliga ciklider. I denna kull blev bara denna så här, men har sett hela kullar som sett ut som denna.
imported Lite mer kvistar, löv och rötter i sydamerikabiotopen. Uaru amphiacanthoides, Geophagus brasiliensis, Heros severus. (Akvariet på 960 liter belyses med två lysrör och 6 spottar). Du har helt klart god smak ser jag!!!:D Mvh/Andreas.
Wilhelm Lite mer kvistar, löv och rötter i sydamerikabiotopen. Uaru amphiacanthoides, Geophagus brasiliensis, Heros severus. (Akvariet på 960 liter belyses med två lysrör och 6 spottar). Fint är det! Nästan som i naturen!
PatrikMalmo endymion, enligt min uppfattning blir firrar missbildade av två orsaker, dels brister i fodret och dels bakterieinfektioner som små. Blir en del kullar ok så kan man i princip utesluta fodret som felkälla, men det kan vara värt att testa med kompletterande foder ändå. Återstår bakterieinfektioner, vilket kan vara lurigare att komma åt. Hilsen, P
B-mark Ja naturligt brunt.Janne Kul! Men nog kan man väl skönja några färger även hos dessa mina skötebarn? Har dock färgsprakande mbunas i ett 540 kar bredvid SA karet!
StefanL Kul! Men nog kan man väl skönja några färger även hos dessa mina skötebarn? Har dock färgsprakande mbunas i ett 540 kar bredvid SA karet! Härligt fint kar som ger en skön känsla av att man har en bit av naturen i rummet. Jag skulle definitivt vilja ha ett sådant kar i min lägenhet!