Får kolla upp dem.. Men tror att någolunda vuxna Sterbai eller liknande hade klarat sig bra med.. Mina var bara 2-3cm så inte så stora..
Kör ju på 1+2 med mina Blå.. Men den ena blir utstött under lek.. annars går det ganska bra. Är inte Guldsöm parbildande?
Du skrev i ett tidigare inlägg att jag hade för lite fisk och att det kan leta till onödiga aggresioner. Bäst vore väl med ett ett med en liten större tetra? Känns som om det borde "förvilla" Guldsömarna och De Blåå så de kommer på andra tankar?
Blir ju svårt att stoppa i fler SA Ciklider i karet...
Precis, skivtetror är ju kanon för detta men som sagt inte en bra kombination med de flesta växter (om du nu satsar på detta) Just nu har jag större skivtetror med
Sessilliflora och javaormbunke vilket hittils har gått bra.
Sen har vi ju
Semaprochilodusen som jag sagt tidigare men som blir stor (växer däremot väldigt långsamt tycker jag). Är dålig på tetror men risken finns ju att guldsömmarna stoppar i sig tetrorna om dom är för små. Båda tetrorna jag nämt tycker jag är relativt tåliga och kan stå emot tuffare ciklider.
Sen är det ju inget som säger att det kommer bli konflikt, prova och se. Blir det problem finns det ju alltid metoder man kan pröva först (ommöblering ex) innan man sätter in mer fisk. Att jag sa detta var mer för att det kan vara bra att känna till.
Jo guldsöm är parbildande. Men prova du med 1+1 till att börja med.
Om pansarmalar funkar kan jag inte svara på iom att jag aldrig kört den kombon. Tror däremot inte att stora är något problem.