Var ju inga roliga erfarenheter:P Skadorna är inte speciellt allvarliga u nuläget.. Men fortsätter det så lär det ju bli värre.
Undra hur mycket det hade hjälpt med 2 arter till oc h20kongotetror.
Förövrigt så börjar mina L333 bli lite mer aktiva och rundare om magarna=)
Tror det hade hjälpt mycket att sätta in ett par ytterligare arter+ev stimfisk, då får det helt klart nya saker att tänka på! Nu har guldsömmarna bara de blå att provocera, saken blir helt annan när det kommer in flera. Två par är helt klart inget lyckat. Som jag tidigare sagt har jag haft flera guldsömslekpar (ända till fullvuxna) i ner till så små kar som 310 liters utan några problem alls så länge guldsömshanen just har fått vara boss. Därför tror jag det är dumt att sätta in något tuffare, min tanke är bara att då flyger dom i luven på varandra och det blir herrans konflikter vilket i sin tur leder till onödiga oroligheter i karet. Lasse har säkert massa tips på lämpliga SA att sätta in, fråga honom.
Apropå revir. Själv kör jag större stenar med skifferplattor på som tak i alla kar och detta funkar utmärkt som revir, kan vara ett tips, dom brukar inte gå för långt ifrån dessa under lek. Tänk bara på att skiffern inte ska vara oljebehandlad, köp gärna större från Hornbach så vet du var du får.
Har guldsömmarna börjat äta ännu förresten? Röda mygg har funkat bra för mig med matvägrande fiskar, funkar nästan alltid. Detta är dock inget foder jag någonsin matar med annars eller rekommenderar men för att få igång matvägrande fiskar kan det funka, du kan ju ha ha det i åtanke. Men tror absolut dom kommer börjar äta.