Och om man läser ciklidbladen förr om åren så är det mycket mer fixerat på MAL-TA plus att det var kryddat med SA CA och västafrika.Janne
Den fixeringen lär ha varit en starkt bidragande orsak till att medlemsantalet gick ner karftigt i slutet av 90-talet. Idag tycker jag att Ciklidbladet är mycket bättre med betydligt mer varierat innehåll.
Det finns ju inte lika mycket att skriva om längre heller när det gäller malawi och tanganyika som på 90-talet när det hittades nya arter och varianter på löpande band. Idag är det Västafrika och Sydamerika som står för nyheterna.
En sak som slagit mig men som inte verkar vara så uppmärksammat är att vi i år får lika mycket Ciklidblad som när det kom ut med 10 nummer per år. Då fick vi 520 sidor per år (10x52 sidor) i A5 format, det vill säga motsvarande 260 sidor i dagens A4-format. I år får vi 264 sidor Ciklidblad och en almanacka som bonus.
Med tanke på den fina mixen av artiklar numer vågar jag säga att Ciklidbladet aldrig varit bättre.
Men det var en bra bit från ämnet som var minskad aktivitet i forumet. Och där har Tony rätt, det blir inte bättre än vad vi medlemmar gör det. Styrelsen kan uppmuntra med en i övrigt levande hemsida, men inläggsskrivandet är vår sak.